اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تخصیص یک میلیارد تومانی خرید تجهیزات اکسیژن در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی جهت تأمین تجهیزات مرتبط با اکسیژن برای مراکز درمانی استان خبرداد.

تخصیص یک میلیارد تومانی خرید تجهیزات اکسیژن در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان که بعدازظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۹ مرداد ماه جلسات متعددی برای ارزیابی وضعیت استان قزوین تشکیل شده است، قرار شده که یک میلیارد تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای تأمین تجهیزات مرتبط با اکسیژن قرار داده شود، قرار بر این است که تمامی این مبلغ کپسول اکسیژن تهیه شود.

وی افزود: اگر ۳۰ تخت به یک مرکز درمانی با حداقل مصرف اکسیژن اضافه شود، حداقل نیاز به ۱۰۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری در ۲۴ ساعت دارد.

نامدار اظهار کرد: هم‌چنین جلسه مشترکی با فرمانده سپاه استان داشته‌ایم که قرار شد از نیروهای سپاه در مراکز واکسیناسیون استفاده شود و این عزیزان به عنوان ضابط وارد سیستم واکسیناسیون شوند.

وی خاطرنشان کرد: توان استان تزریق روزانه ۲۰ هزار واکسن است که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

این مسؤول تصریح کرد: تمام تلاش ما در این روزها این بوده که کمبود سِرم و رمدسیویر در مراکز ما اتفاق نیفتاد.

نامدار عنوان کرد: امروز فاوی‌پیراویر از سبد داروهای بیمه حذف شد، زیرا مشخص شده تأثیر مثبتی در درمان کرونا ندارد.

وی یادآور شد: یکی از نگرانی‌ها و مشکلات ما افزایش سفرهای درون‌استانی در ایام تعطیلات است که امیدواریم تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود.

این مسؤول بیان کرد: تقاضایی که از رسانه‌ها داریم این است که در فضای حاکم بر جامعه، در شرایطی که ما با سختی و مشکلات در حال جنگ با این بیماری هستیم، نمک بر زخم نپاشند و همان‌گونه که اخبار مشکلات را منعکس کنند، اخبار خوب را نیز منعکس کنند.

نامدار اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ما، پیامک‌های تقلبی است که برای حضور در مراکز واکسیناسیون برای مردم می‌رود، و این امر موجب شلوغی مراکز واکسیناسیون می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که علاوه بر تعطیلی اصناف گروه‌های ۲،۳و۴، اصناف گروه یک نیز به‌صورت دوره‌ای و کشیک فعالیت کنند تا از شلوغی‌های شهر کاسته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول