اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیش‌بینی بارش باران و کاهش دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از فعالیت سامانه ناپایدار در استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت این سامانه پیش‌بینی می‌شود شاهد بارش باران و همچنین کاهش تعدیل‌کننده دما در استان باشیم.

پیش‌بینی بارش باران و کاهش دما در گیلان

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان اظهار کرد:طی روز گذشته تا پایان هفته، جوی نسبتاً ناپایدار در منطقه مستقر می‌شود که می‌تواند طی عصر و شب، رگبار پراکنده و رعدوبرق به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به بارانی شدن آسمان گیلان افزود:  طی عصر و شب روزهای پیش رو به‌ویژه عصر امروز شرایط برای رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ در بعضی مناطق به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها مهیا است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با پیش‌بینی برخی مخاطرات برای گیلان در پی بارش‌های رگباری گفت: احتمال آب‌گرفتگی، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، احتمال رانش و لغزش، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

دادرس از کاهش دمای هوای استان خبر داد و بیان کرد: کاهش تدریجی دما هم طی امروز تا پنجشنبه رخ خواهد داد که کمی شرایط گرم و شرجی روزهای گذشته را تعدیل خواهد کرد.

وی از صدور اطلاعیه هشداری سطح زرد هواشناسی در گیلان خبر داد و گفت: توصیه می‌شود کلیه کشاورزان زراعی و باغی، تمهیدات لازم را برای برداشت و جمع‌آوری محصولات خود انجام دهند.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول