اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهرک صنعتی «شهید سلیمانی» در ساوه احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از ایجاد شهرک صنعتی «شهید سلیمانی» در 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه خبر داد.

شهرک صنعتی «شهید سلیمانی» در ساوه احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، طبیب میرزایی ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اظهار کرد: یکی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در سال جاری ایجاد شهرک صنعتی شهید سلیمانی در 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه است.

وی تصریح کرد: استارت اولیه این شهرک که قابل افزایش تا 5 هزار هکتار است، زده شده، استعلام‌های آن صورت گرفته و در مرحله تامین آب قرار دارد که پس از تامین آن کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: ایجاد این شهرک با توجه به سرریز سرمایه‌گذاران از تهران به ساوه در دستور کار قرار گرفته است.

میرزایی بیان داشت: در سال جاری همچنین توسعه شهرک‌های صنعتی به میزان 700 هکتار در شهرهای خنداب، محلات و میلاجرد در دستور کار قرار دارد که 150 هکتار آن شهرک آجر سفال در منطقه ایبک‌آباد است، همچنین 200 هکتار نیز در منطقه خیرآباد پیش‌بینی شده استو

وی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی امکان واگذاری زمین به صنایع بزرگ وجود ندارد، گفت: در حال حاضر 38 شهرک و ناحیه صنعتی در استان داریم که 35 شهرک دارای زمین بوده و 32 شهرک دارای قابلیت واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به توسعه هزار هکتار اراضی در ناحیه شهید سعیدی بیان کرد: این طرح توسعه فاز به فاز اجرا می‌شود که قرار است 200 هکتار از آن در سال جاری عملیاتی شود.

 میرزایی پیرامون توسعه شهرک صنعتی امیرکبیر گفت: در شهرک صنعتی امیرکبیر تا این لحظه اراضی مناسب شناسایی نشده است، در شهرستان شازند نیز طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار قرار دارد.

 وی واگذاری زمین‌های کارگاهی را یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا 24 واحد کارگاهی واگذار شده که طی آن 9 بانوی کارآفرین نیز با هدف حمایت از بانوان کارآفرین در این شهرک‌ها مستقر و به تولید مشغول هستند.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از تلاش به منظور آزادسازی اراضی خبر داد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد اراضی واگذار شده در سنوات گذشته به افراد فاقد اهلیت است  که در حال حاضر 160 هکتار از اراضی را بدون ساخت و ساز تصرف کرده‌اند که آزادسازی این اراضی و فعال‌سازی آنها در دستور کار قرار دارد.

 میرزایی بیان کرد: با مصوبه‌ای که اخیرا ابلاغ شده واحدهایی که در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند از 30 درصد مشوق بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول