اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ارائه برنامه‌های وزرای پیشنهادی راه، فرهنگ، صمت و نفت در کمیسیون شوراها

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به حضور وزرا راه، فرهنگ، صمت و نفت در این کمیسیون گفت: مدیریت بازار مصالح ساختمانی و تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی بخشی از تاکیدات فاطمی امین در این نشست بود.

ارائه برنامه‌های وزرای پیشنهادی راه، فرهنگ، صمت و نفت در کمیسیون شوراها

روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست این کمیسیون که وزرای راه و شهرسازی، فرهنگ، صمت و نفت میهمان آن بودند اظهار داشت: این وزرا برنامه‌های برنامه‌های خود را برای اداره وزارتخانه‌های خود بیان کردند. 

وی افزود: توجه به صنایع دانش محور، تأمین و ساماندهی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد و مدیریت بازار پرتلاطم این محصولات، بهره‌گیری از ظرفیت رایزنان بازرگانی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی در کشورهای هدف، توسعه متوازن وعادلانه در نقاط گوناگون کشور مبتنی بر مزیتهای محلی و بومی و تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی از جمله نکات مورد بحث با حضور وزیرپیشنهادی صمت بود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: کاهش هزینه‌های زائد، درون زایی اقتصاد و کاهش تصدیگری دولت در اقتصاد، مردمی سازی اقتصاد و لغو امتیازات انحصاری و فسادزاو افزایش بهره‌وری تولیدکنندگان نیز از سوی نمایندگان مورد تاکید قرار گرفت.

نخعی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت، گفت: تمرکز جدی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت و گازو صادرات میعانات گازی از جمله موضوعات مهمی بود که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز و فعالسازی بخشخصوصی در زمینه اکتشاف و صادرات نفت با حضور وزیر پیشنهادی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، تصریح کرد: رستم قاسمی ابتدا اقدام به ارائه برنامه‌های خودش برای نمایندگان کرد.

نجابت خاطرنشان کرد: سپس نمایندگان بر اتمام طرح مسکن ملی، تمرکز بر راهسازی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی  بزرگراهی و کاهش تصادفاتجادهای کشور به وسیله بهسازی جاده‌ها، نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی تاکید کردند.

وی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ هم تصریح کرد: توجه جدی به حوزه فرهنگ، سبکزندگی سالم ایرانی و اسلامی، مد و لباس ایرانی و اسلامی، رسیدگی به معیشت هنرمندان و ایجاد بازارچه های عرضه محصولات، ایجاد همافزایی ویکپارچه سازی اقدامات بین دستگاه‌های متعدد متولی حوزه فرهنگ از جمله موضوعات مورد بحث در نشست با محمد مهدی اسماعیلی بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها افزود: حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ که به واسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، فرهنگ سازی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزهجمعیت و فرزندپروری، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانهای در استانها و صیانت ازهویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی نیز از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون بود. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول