اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مرکز تحقیقات امنیت ملی تل‌آویو: حفظ امنیت و ثبات ریاض، منفعت ضروری ماست

مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی تأکید کرد که این رژیم حفظ امنیت عربستان سعودی را منفعت ضروری خود می‌داند.

مرکز تحقیقات امنیت ملی  تل‌آویو: حفظ امنیت و ثبات ریاض، منفعت ضروری ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی، حمایت خود را از عربستان سعودی ابراز داشت.

خبرگزاری فلسطینی «سما» به نقل از این مرکز گزارش داد، رژیم صهیونیستی، «حفظ امنیت عربستان سعودی را منفعت ضروری» خود می‌داند.

به گفته این مرکز، حفظ ثبات و جایگاه عربستان سعودی برای رژیم صهیونیستی، یک منفعت آشکار است؛ به نحوی که ریاض، «با تهدیدات روزافزونی از دریا، زمین، هوا و فضای سایبری» روبروست.

این مرکز از دولت رژیم صهیونیستی خواست که در راستای «کاهش فشار دولت کنونی آمریکا به عربستان سعودی» فعالیت کند.

در این گزارش تأکید شد، این در حالی است که انتقادات حزب دموکرات آمریکا از اقدامات محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان، افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، موقعیت جغرافیایی عربستان سعودی با جبهه‌های متعدد، مرزهای طولانی و آسیب‌پذیر متمایز است و نیروهای امنیتی این کشور نیز «با چند مرکز تهدید روبرو هستند».

در همین ارتباط، عربستان سعودی به تازگی به اتهام «حمایت از مقاومت در فلسطین»، حکمهایی علیه زندانیان فلسطینی در بند خود صادر کرد که بسیاری از کارشناسان آن را نشانگر روابط گرم ریاض-تل‌آویو عنوان کردند.

ریاض اخیرا علیه ۶۹ فلسطینی حکم زندان صادر کرد که بیشترین آن، 22 سال و کمترین مدت، سه سال است. عربستان همچنین «محمد الخصری» نماینده پیشین حماس در ریاض را نیز به 15 سال حبس محکوم کرد.

«حسن الصالح» از رهبران جنبش مردمی و معارض سعودی گفت: «در عربستان، ملت اجازه ندارد حتی یک روز از آرمان فلسطین حمایت کند. لذا، تمامی تظاهراتهایی که برای حمایت از این مسئله برگزار می‌شود، سرکوب می‌گردد».

الصالح تأکید کرد، پس از پایان تظاهرات، تمامی کسانی که در آن حضور داشته‌اند، احضار می‌شوند و از آنان تعهد می‌گیرند که بار دیگر در تظاهرات شرکت نکنند. برخی از افراد در عربستان به اتهام حضور در تظاهراتهای حمایتی از فلسطین، زندانی هستند(جزئیات بیشتر).

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله «محمد الخضری» نماینده جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بازداشت این افراد را محکوم و اعلام کردند که محاکمه این افراد ناعادلانه و بدون هیچگونه اتهام و دلیل قانونی بوده است. این بازداشت‌شدگان در طول چند ماه گذشته در شرایط نامناسب زندانی بوده و در معرض اهانت و شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

در ۲۱ ژوئن گذشته که قرار بود حکم این بازداشتی‌ها اعلام شود، دستگاه قضایی سعودی، این امر را به سوم اکتبر آتی، موکول کرد. پیش‌تر نیز قرار بود حکم این افراد در فوریه ۲۰۲۱ اعلام شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول