اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نقشه جامع مساجد با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از تدوین نقشه جامع مساجد با عنوان «نجم» خبر داد و گفت: این نقشه راهبردی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی بر مبنای مسجد مطلوب، جامعه‌ی آرمانی و تحقق تمدن نوین اسلامی ترسیم‌شده است.

نقشه جامع مساجد با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، حجت‌الاسلام‌ مجتبی مهدوی‌ارفع نام‌گذاری روز جهانی مسجد را امری شایسته در جهت دفاع و حمایت از قبله اول مسلمین دانست و اظهار کرد: مسجدالاقصی نقطه مشترک وحدت جهان اسلام است که به‌زودی باهمت ملت مقاوم و ستم دیده فلسطین و حمایت همه‌جانبه مسلمانان از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست آزاد خواهد شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در خصوص رویکرد این مرکز نسبت به نقش و جایگاه مسجد افزود: باید دو نگاه و رویکرد تربیتی و نهادی نسبت به مسجد تقویت شود. بر اساس مضامین دینی و بیانات امامین انقلاب، مسجد در رویکرد تربیتی، پایگاه و کانون اصلی تربیت است و باید مرکز تربیت اعتقادی، عبادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه باشد و در رویکرد نهادی، مسجد، بستر و نهاد محوری ارائه‌ی خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی و اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی است.

وی مهم‌ترین دستاورد این مجموعه را تدوین نقشه جامع مساجد عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به تلاش یک‌ساله فعالان و پژوهشگران حوزه مسجد نقشه جامع و راهبردی با عنوان «نجم» با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسناد بالادستی تدوین‌شده است. در این نقشه سه راهبرد کلان؛ مسجد مطلوب، جامعه‌ی آرمانی و تحقق تمدن نوین اسلامی ترسیم‌شده است.

مهدوی‌ارفع ادامه داد: تمام فعالیت‌های این مرکز در راهبرد کلان مسجد مطلوب ذیل ده راهبرد عملیاتی انجام می‌گیرد و بر همین اساس قرارگاه فرهنگی اجتماعی همسنگرهای مسجدی، قرارگاه مواسات و همدلی، قرارگاه آموزشی و پژوهشی مسجدنا راه‌اندازی شده است.

وی جوان‌سازی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای عملیاتی این مرکز عنوان کرد و افزود: طبق مصوبه‌ای که در سال گذشته به‌تمامی مساجد ابلاغ شد، ائمه جماعات موظف هستند حداقل پنجاه‌درصد از اعضای هیئت‌امنا را از جوانان فعال فرهنگی و انقلابی هر منطقه انتخاب کنند و فرمانده پایگاه بسیج برادران و خواهران نیز عضو هیئت‌امنا شناخته می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تأکید کرد: با توجه به حضور جوانان در هیئت‌امنا مساجد کارهای بزرگی را می‌توان در جامعه انجام داد که اجرای طرح مسجد سنگر سلامت، اجرای طرح نذر هشتم، راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، راه‌اندازی کانون‌های معین شورای حل اختلاف، راه‌اندازی پایگاه‌های ازدواج آسان، ثمره همین حضور جوانان در مساجد است.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول