اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

برنامه‌های خاندوزی برای مدیریت اقتصاد نکات مثبت زیادی دارد

یک کارشناس اقتصادی گفت:‌ گزینه ریاست وزارت اقتصاد برنامه قابل قبولی ارائه کرده و نکات مثبت زیادی دارد البته نواقصی هم دیده می‌شود که نباید مغفول بماند مثل اجرای طرح بانکداری اسلامی و اصلاح نظام بانکی کنونی که باید در دستور کار قرار گیرد.

برنامه‌های خاندوزی برای مدیریت اقتصاد نکات مثبت زیادی دارد

عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس،‌ با اشاره به برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، بیان داشت: عمده مشکلات در ۴۲ سال گذشته مربوط به اقتصاددان ها و اقتصاد خوانده‌های حامل نظریات غربی است که در کابینه دولت‌ها نفوذ داشتند و هیچ موفقیتی در اقتصاد نداشتیم.

این استاد اقتصاد با تاکید براینکه نیاز به یک اقتصاددان متناسب با شرایط و اقتضائات کشور داریم گفت: خاندوزی جوانی با انگیزه، باهوش و آشنا به مسائل اقتصاد کشور است و نسبتا به اقتصاد اسلامی مسلط است. بایستی در برنامه‌ها مبنا را بر اجرای اقتصاد اسلامی بگذارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی خاندوزی را خوانده‌ام، تاکید کرد: گزینه ریاست وزارت اقتصاد برنامه قابل قبولی ارائه کرده و نکات مثبت زیادی دارد البته نواقصی هم دیده می‌شود که نباید مغفول بماند مثل اجرای طرح بانکداری اسلامی و اصلاح نظام بانکی کنونی که باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اصلاح بازار بورس خاطرنشان کرد: برای مردمی کردن اقتصاد باید به ارتقا ساختار تعاون درکشور توجه کرد. همچنین نباید در مدیریت اقتصاد کلان کشور مجوز بانک خصوصی که تولید کننده تورم و خلق پول هستند، داده شود.

شیخی با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد باید هماهنگی اقتصاد کلان دولت را برعهده بگیرد، عنوان کرد: در همین راستا برای حفظ ارزش پول ملی و کاهش تورم و جلوگیری از نوسانات ارزی، نیاز به انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه داریم و باید این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول