اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امتحان‌پس‌داده‌ها توان ایجاد تحول ندارند/ لزوم استفاده از جوانان در مدیریت ارشد استان

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم جوان‌گرائی در پیشرفت جامعه اسلامی گفت: افرادی که مدت‌ها در سیستم اداری بوده‌اند نمی‌توانند نیاز روز را با شیوه مدیریتی که در ذهنشان تثبیت شده تطبیق دهند و لازم است جوانان میدان‌دار شوند.

امتحان‌پس‌داده‌ها توان ایجاد تحول ندارند/ لزوم استفاده از جوانان در مدیریت ارشد استان

حجت الاسلام والمسلمین حسن صمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بحث جوان‌گرائی فقط حرف نظام اسلامی ما نیست و در همه کشورهای پیشرفته جهان از ظرفیت جوانان در سطوح عالی مدیریت بیشترین استفاده شده و کشورها به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جوانگرائی در دین اسلام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که امام‌علی(ع) در روایتی، امر به استفاده از ظرفیت جوانان در تصمیم‌گیری‌های مهم می‌کند زیرا جوانان دارای ذهنی تیزتر و فکری خلاق‌تر هستند و بهتر از مسن‌سالان می‌توانند نیاز روز جامعه را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی سیستم اداری فعلی نبود ایده و برنامه‌ریزی است و متاسفانه عمده ادارات درگیر نامه‌نگاری‌ و بروکراسی‌های اداری شده و هیچ ایده و تحرک جدید، و برنامه‌‍ریزی مناسبی برای اجرائی کردن ایده‌ها دیده نمی‌شود که این موضوع فقط با حضور جوانان خلاق و پرانرژی امکان‌پذیر است.

صمدزاده تصریح کرد: باید جوانان با حضور در عرصه‌های مهم طرح و ایده‌های خود را ارائه داده و برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرائی کردن آن‌ها داشته باشند و سپس از تجربه مسن‌ترها جهت پخته شدن ایده‌ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که مدت‌ها در عرصه‌های مدیریتی و سیستم اداری حضور داشته‌اند همه طرح‌های خود را اجرا کرده و طرح نویی ندارند و نمی‌توانند نیاز روز را با افکار و شیوه مدیریتی که در ذهنشان از قبل تثبیت شده تطبیق دهند و بر اساس نیاز روز جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند لذا ضرورت جوان‌گرائی در سطوح عالی مدیریت بشدت محسوس و لازم است.

هر جایی به جوانان اعتماد شد و کار به آن‌ها سپردیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری شدیم 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سابقه‌ پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پیشرفت در عرصه انرژی هسته‌ای گواه این ماجراست که هر جایی به جوانان اعتماد شد و کار به آن‌ها سپردیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری شدیم زیرا راهکارهایی که به ذهن جوانان می‌آید به ذهن مسن‌ترها نخواهد آمد.

افرادی هم که برای کسب مسند مدیریتی خود را به آب و آتش زده و به دنبال این هدف از هیچ ارتباط و لابی‌گری دریغ نمی‌کنند قطعا مسئولانی شایسته و کارآمد نخواهند شد

وی تاکید کرد: افرادی هم که برای کسب مسند مدیریتی خود را به آب و آتش زده و به دنبال این هدف از هیچ ارتباط و لابی‌گری دریغ نمی‌کنند قطعا مسئولانی شایسته و کارآمد نخواهند شد و شائبه این وجود دارد که به دنبال کسب منافع شخصی هستند لذا باید به دنبال جوانان با برنامه و کارآمد برویم و حمایت‌های لازم از آن‌ها شود.

ایجاد تحول در شیوه انتصابات ضروری است

صمدزاده خاطرنشان کرد: نباید شیوه انتصابات همانند شیوه‌های قبلی باشد که هر کس ارتباطات بیشتری داشت و بیشتر خود را در ستادهای انتخاباتی و ... به آب آتش زد الزاما به سمت مدیریتی دست پیدا کند و امیدواریم با حضور آیت‌الله رئیسی شاهد تحولی جدی در زمینه مدیریت آینده کشور و استان شویم.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول