اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مرکز نوآوری و صنایع خلاق سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود

مرکز نوآوری و صنایع خلاق سیستان‌وبلوچستان در سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این استان گشایش می‌یابد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار است به کمک این مرکز توسعه کارآفرینی و فناوری از طریق ایجاد شرکت‌های کوچـک و متوسط تسهیل و تجاری‌سازی نوآوری‌ها در سیستان و بلوچستان روندی صعودی بگیرد.

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت و مرکز نوآوری صنایع خلاق ایرانشهر تلاش دارد تا محیطی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای «شرکت‌های خلاق»، «شرکت‌های کوچک و متوسط»، «واحدهای تحقیق و توسعه صنایع» و «موسسات پژوهشی» را در این استان تامین کند.

این مرکز مطابق با ماموریت خود، سعی در ایجاد فرصت‌های شغلی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی، مشاوره، آموزش و رشد موسسات مستقر در مرکز رشد و فراهم کردن فرصت کارآموزی برای دانشجویان دارد.

در مرکز نوآوری صنایع خلاق به هسته‌های مستقر، خدماتی چون «اطلاع رسانی»، «مشاوره و آموزش»، «مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری»، «خدمات فنی، تخصصی و آزمایشگاهی» و «خدمات مالی و اعتباری» ارائه می‌شود.

همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استقرار در این مرکز از «خدمات و تجهیزات سمعی و بصری»، «اینترنت»، «شبکه داخلی»، «مشاوره حقوقی»، «برگزاری سمینار و دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای شرکت‌های نوپا»، «مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری مانند امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی تولید و عوارض، سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین‌المللی»، «خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی»، «تسهیل امکان استفاده از اعتبارات خدماتی و تحقیقاتی»، «شناسایی منابع مالی و جذب سرمایه گذاران» و «تسهیل در جذب اعتبارات مصوب طرح‌ها پروژه‌های تحقیقاتی» و غیره بهره‌مند شوند.

مرکز نوآوری صنایع خلاق در فضایی به وسعت400متر مربع در دانشگاه ولایت ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان میزبان 7 شرکت دانش‌بنیان و خلاق و10هسته فناور است. همچنین مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه نیز با 547 متر مربع زیربنا به 12شرکت دانش بنیان و خلاق و 12 هسته فناور خدمات ارائه می‌کند.

در این مراکز صنایع خلاق فعالیت‌هایی چون ساخت و تولید اپلیکیشن، فیلم‌سازی، تولید سنسور ترازو باسکول، ساخت نانو مکمل ساختار، تولید نرم افزارهای ساختمانی، عمران، ساخت سیستم هوشمند هشداردهنده کاهش مایع خنک‌کننده رادیاتور خودروها، علوم پزشکی و دارویی، صنایع دستی و سوزن دوزی، خدماتی، فناوری‌های نوین، مدیریت شهری، آموزشی، هنر و معماری و گردشگری انجام خواهد شد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول