اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گفت‌وگوی وزرای خارجه تاجیکستان و آلمان؛ تقویت مرز با افغانستان محور مذاکرات

وزرای خارجه تاجیکستان و آلمان در تماس تلفنی اوضاع در افغانستان و تقویت مرز با این کشور را بررسی کردند.

گفت‌وگوی وزرای خارجه تاجیکستان و آلمان؛ تقویت مرز با افغانستان محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سراج الدین مهر الدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

طرفین مسائل همکاری دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و بشردوستانه، امنیتی، تعامل در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای را بررسی و در خصوص توسعه بیشتر روابط بین دو کشور ابراز علاقه کردند.

سران نهادهای دیپلماتیک تاجیکستان و آلمان در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر به تقویت مرزها و پتانسیل نهادهای انتظامی، تاکید کردند.

دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد اوضاع در افغانستان و تامین امنیت منطقه‌ای، با در نظر گرفتن وضعیت ناپایدار و دشوار نظامی – سیاسی در این کشور و وجود مرز مشترک بین آسیای مرکزی و افغانستان، بر اهیمت تقویت و گسترش همکاری برای اتخاذ اقدامات موثر در برابر تهدیدات امنیتی، از جمله تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

وزرای امور خارجه تاجیکستان و آلمان همچنین در مورد ضرورت تقویت همکاری‌های چند جانبه، تماس‌های منظم و گسترش روابط با استفاده از بسترهای اتحادیه اروپا و سایر قالب‌های همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای توافق کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول