اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پهلوگیری 118 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری 118 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفته‌اند.

پهلوگیری 118 فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی(ره) در پنج ماه نخست امسال ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به دنبال ورود ١١٨ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در پنم ماهه نخست سال جاری، بیش از ۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تن انواع کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد که رشد ١٧ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) موجود است

دریس بیان کرد: این میزان کالا که شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، جو، روغن خوراکی و گندم است پنج میلیون و ٧١٣ هزار تن از آن با استفاده از ناوگان جاده‌ای و ١٢ هزار تن نیز از طریق ناوگان ریلی به منظور تسریع در خروج کالا‌های اساسی به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از ۶ میلیون تن انواع کالای اساسی با همکاری عوامل مختلف اجرایی از این بندر خارج شده است.

وی در پایان گفت: بیش از سه میلیون و ٣٠٠ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) موجود است که با همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی روند خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی(ره) همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/72067/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول