اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مطالبه مردم از عدم مراعات مصوبه ستاد کرونا در فارس‌من؛ تنفس دوماهه در پرداخت اجاره‌بها لحاظ شود

مخاطبان فارس من با ثبت سوژه‌ای با توجه به افزایش بیش از صددرصد اجاره‌بها و رکود دوران کرونا در بازار خواستان تنفس در پرداخت اقساط بانک‌ها شده‌اند.

مطالبه مردم از عدم مراعات مصوبه ستاد کرونا در فارس‌من؛ تنفس دوماهه در پرداخت اجاره‌بها لحاظ شود

به گزارش خبرنگار فارس‌من خبرگزاری فارس از ابتدای امسال طبق قانون دولت مصوب شد صاحبان ملک فقط تا ۲۵ درصد بر نرخ اجاره‌بها خود در شهر تهران بیفزایند و بطور خودکار یکسال دیگر مدت اجاره‌نامه‌ها تمدید شود، ولی تعداد کمی از موجران حاضر به پذیرش آن شدند و راهروهای شورای اختلاف از اختلافات مستاجر و موجر پر شد.

در کنار این تورم در اجاره‌بها و هزینه‌های فزاینده که بوجود آمده‌است، رکود ناشی از کرونا در بازار سایه‌انداخته و مردم فقط توانایی خرید مایحتاج ضروری آن هم به طور محدود را دارند. حال اگر قشر حقوق بگیر را در نظر بگیریم افزایش حقوق‌های مصوب نتوانست پاسخگوی تورم کنونی بازار باشد و به اصلاح برای مشاغل آزاد،کارگران و کارمندان خرج به دخل نمی‌خواند.

 سردبیر سوژه «مطالبه تنفس اقساط بانکی برای آسیب‌دیدگان از کرونا» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس من خبرگزاری فارس با انتقاد از عدم همراهی دولت در دوران کرونا با مستاجران و افرادی که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند گفت: من خانه اجاره‌ای دارم در این شرایط کرونا که مشاغل با رکود روبرو شده است اجاره خانه‌ها ۷۰ درصد گران شده است.

امسال کسبه‌ای که مجبور به تمدید اجاره‌نامه شده‌اند با وجود آنکه دولت نرخ ۲۵ درصد را برای افزایش اجاره بها تعیین کرده ولی صاحبان ملک از ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد بر نرخ اجاره‌بها افزوده‌اند.مستاجران مغازه‌ها در دو سال گذشته با رکود روبرو شده‌اند و بانک به این قشر آسیب پذیر زمانی برای تنفس اقساط بانکی اختصاص نداده‌است.

این سردبیر فارس‌من با اشاره به طولانی شدن دوران کرونا و سنگین‌تر شدن رکود در بازار و از دست دادن توانایی مشاغل آزاد برای پرداخت اقساط خود به بانک‌ها اظهار داشت: در ابتدای کرونا دولت یک تنفس برای اقساط بانکی سوده به مدت سه ماه تعیین کرد که فقط شامل وام‌های سوده بود و وام‌های مسکن را شامل نمی‌شد ما به همان هم راضی هستیم، حتی اگر امکانش را ندارند که سه ماه تنفس بدهند لااقل برای یک ماه تنفس بدهند.

وی افزود: اجاره بهای مسکن امسال تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و برای تمدید آن نیز هیچ حمایتی از سوی دولت نشد و مالکان حاضر به پذیرفتن قانون دولت برای افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها نشدند، نرخی که امسال بر حقوق‌ها افزوده شد نتوانست جبران تورم را بکند. واقعاً نمی‌دانم امسال با این نرخ اجاره نشینی به کجا بروم. تا سال‌های پیش حقوقمان و اجاره بها به سختی کفاف می‌داد ولی امسال کمرمان زیر هزینه‌ها خرد شده است. لااقل در این چند ماهه تنفس اقساط بانکی در نظر بگیرند تا زندگیمان از هم نابود نشود. تمام سرمایه‌ام هم بابت اجاره‌بها در حال تمام شدن است و نمی‌دانم بعد از چند ماه دیگر چه کنم. اگر همین طور پیش برود تا چند ماه دیگر با جمعی از کسبه که ورشکسته هستند، روبه‌رو خواهیم شد.

این مستاجر در شهر تهران اضافه کرد: ما حتی توان پرداخت اجاره‌بهای منزل ۵۰ متری را هم نداریم از سال گذشته تا امروز بابت یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر ۱۰۰ میلیون تومان بر مبلغ رهن افزوده شده است، شما بگویید من با یک حقوق ثابت و دو فرزند چه کنم؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول