اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بلاتکلیفی، پدیده غالب لیگ برتری‌های خوزستان

سه نماینده خوزستان در فاصله 40 روز تا آغاز لیگ برتر فوتبال، در بلاتکلیفی محض فرو رفته و نسبت به آینده آنها، تمهیدی اندیشیده نمی‌شود.

بلاتکلیفی، پدیده غالب لیگ برتری‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در روزهایی که دوستداران فوتبال، مشکلات تیم‌های نفتی را فریاد می‌زدند و خواستار تعیین تکلیف آنها برای حضور با ثبات در آوردگاه فوتبال ایران بودند، باشگاه فولاد نیز از غافله هم استانی‌های بلاتکلیف خود عقب نماند و نفتی‌های آبادان و مسجدسلیمان را در این خلاء همراهی کرد.

خبری از تیم‌های خوزستانی در بازار نقل و انتقالات نیست

در همین اوضاع و احوالی که خبری از تیم‌های خوزستانی در بازار نقل و انتقالات نیست، سایر تیم‌ها در حال بستن یک مجموعه قوی برای فصل آینده هستند، از تیم‌های دولتی خور و کهکشانی پایتخت گرفته، تا گربه سیاه این تیم باشگاه‌های در شهرهای تبریز و اصفهان و مدعیان جدید لیگ برتر تا تازه واردهای سطح اول فوتبال ایران که در این روزها سخت مشغول جذب نفرات مورد نیاز خود هستند، همه و همه از قطب فوتبال پیشی گرفته‌اند.

با تغییرات مدیریتی که در باشگاه فولاد خوزستان صورت پذیرفت، چند بازیکن این تیم با مشاهده اوضاع آشفته نماینده اهواز، عدم توجه به آینده این بازیکنان و دارا بودن پیشنهادات خوب از تیم‌های نامدار پایتخت، بیدرنگ باشگاه آینده خود را انتخاب کردند تا به مدیران خوزستانی القا کنند، فوتبال جای مشت زیر چانه گذاشتن و کاسه چه کنم در دست گرفتن نیست.

در چند روز گذشته قرمزهای اهوازی شاهد تغییراتی در شاکله تیمی خود بودند که بر اساس آن، جدایی بازیکنانی همچون نیک نفس، آغاسی و آبشک، سرمربی این تیم را برای بقا در اهواز دچار تردید کرده و نکونام در دو راهی ماندن و رفتن با این باشگاه قرار دارد.

از قرار معلوم مدیران باشگاه فولاد خود را برای جدایی قریب الوقوع این مربی آماده‌ کرده‌اند و گزینه‌هایی را نیز برای جایگزینی این مربی سابقه دار فوتبال ایران در دست دارند.

احتمال هدایت فولاد توسط یک مربی خوزستانی

از صحبت‌های جسته و گریخته پیداست که تیم فوتبال فولاد خوزستان را در فصل آینده، یک مربی خوزستانی هدایت خواهد کرد که نام عبدالله ویسی، از برجستگی بیشتری در این میان برخوردار است.

همچنین باشگاه استقلال تهران  علاوه بر جذب نیک نفس و آغاسی، برای جبران جدایی مهاجم مالیایی خود شیخ دیاباته، دست روی شیمبا گذاشته و احتمال جدایی این مهاجم برزیلی از جمع فولادی‌ها می‌رود! گرچه خود پریرا اعلام کرده که قصد دارد در اهواز به فوتبال خود پایان دهد.

این تیم برای دومین سال پیاپی در فصل آینده به نمایندگی از فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام باشگاه‌‌های آسیا شرکت خواهد کرد و درست در زمانی که باید تلاش دو چندانی برای بستن یک مجموعه قوی و شایسته کرد، خبری از فعل و انفعالات تابستانی در این باشگاه نیست.

در آبادان اما، وضع آشفته‌تر از آن شده که در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده است.

صنعت نفت دستمایه بازی‌های سیاسی

باشگاه صنعت نفت که در سال‌های اخیر دستخوش سیاست از تصمیمات فوتبالی به دور مانده و همچون طفلی ناخلف توسط وزارتخانه متبوع به انزوا کشیده شده است، با تلاش‌های مسوولان شهر آبادان سرانجام با مدیران قبلی خداحافظی کرد، اما پس از گذشته دو هفته، همچنان مدیر جدید به ساختمان این باشگاه سلام نکرده و تمامی بازیکنان و کادر فنی این تیم از آینده خود و این باشگاه بی اطلاع هستند.

خلاء مدیریت و اطلاع‌رسانی در این باشگاه بیشترین نمود ممکن را در چند سال اخیر به خود گرفته به طوری که مربیان و بازیکنان این تیم از صفحات شخصی خود در فضای مجازی، اخبار اخیر باشگاه را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

در حالی که انتظار می‌رفت، استعفای مدیران این تیم همچون سال‌های گذشته یک پدیده سوری باشد، اما به نظر می‌رسد که اعمال فشار از سوی سیاسیون شهر آبادان، راه بازگشت مجموعه مدیریتی سابق را سد کرده و قرار است که هیأت مدیره جدید، مدیرعامل آینده این باشگاه را تعیین کند، اما همچنان از ابهامات موجود در خصوص صنعت نفت آبادان پرده برداری نشده است.

ابهام در آینده کادر فنی و بازیکنان

پورموسوی به مدت یک فصل دیگر با باشگاه صنعت نفت آبادان قرار دارد و او نیز به احتمال فراوان در صورت تداوم این بلاتکلیفی، این باشگاه را ترک کند.

البته صنعت نفت برای فصل جاری مشکل چندانی در زمینه بازیکن ندارد، چرا که اکثر بازیکنان این تیم، قراردادی دو ساله با این تیم دارند، گر چه خالقی‌فر، برای بار دوم آبادان را ترک کرد.

این تیم در پست دروازه‌بانی نیز، نیاز دارد تا بار دیگر به سراغ چند سنگربان داخلی برود تا وظیفه حراست از دروازه این تیم در لیگ برتر را بر عهده گیرد، گرچه اگر تکلیف این باشگاه زودتر مشخص شود، می‌توان روی دو بازیکن فصل گذشته این تیم در چارچوب دروازه، حساب ویژه‌ای باز کرد.

در مسجدسلیمان هم اوضاع بهتر از آبادان نیست و خلاء مدیریت، هواداران این باشگاه را نگران کرده است.

در مسجدسلیمان همه چیز به پول بستگی دارد

گرچه مدیران این تیم برای فصل آینده تمایل به ماندن فکری نشان داده‌اند، اما بقای سرمربی فصل گذشته این تیم  در مسجدسلیمان همچنان قطعی نیست و قطعیت نیافتن این موضوع، نفت را از حضور در بازار نقل و انتقالات تابستانی برحذر داشته است.

اوضاع بد مالی سال‌های گذشته اگر برای فصل آینده هم در مسجدسلیمان تکرار شود، نه تنها نیمکت این تیم از ثبات نسبی محروم خواهد بود، بلکه در مبحث جذب بازیکن نیز، این باشگاه شکست خواهد خورد.

نفتی‌ها در فصل گذشته نیز با تلاش فراوان در لیگ برتر ماندنی شدند و مسجدسلیمان به جهت وجود مشکلات زیرساختی و مالی، یکی از آخرین خواستگاه‌ها و اولویت‌های مربیان و بازیکنان لیگ برتری است، پس تنها راهی که می‌توان از این تیم یک حضور قدرتمند را طلب کرد، بهبود یافتن ساختار مالی و تزریق بودجه مکفی به این باشگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سه باشگاه استان خوزستان در لیگ برتر فوتبال به واسطه عدم ثبات در کرسی مدیریت و فقدان ساختار مالی مناسب، همواره جزو پرحاشیه‌ترین تیم‌های فوتبال ایران بوده‌اند که عدم رضایتمندی دوستداران این تیم‌ها را به دنبال داشته است.

مشخص نیست در فاصله یک ماهه موجود تا آغاز لیگ جدید، این سه تیم چه تمهیداتی را برای حضور آتی خود در این آوردگاه در نظر دارند.

نباید فراموش کرد که شهریورماه جاری، بازی‌های تیم ملی و باشگاهی در آسیا، موجب رکود بازار نقل و انتقالات خواهد شد و غالب بازیکنانی که کیفیت لازم را در اختیار دارند، بر آن هستند تا پیش از این رخدادها، باشگاه آینده خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول