اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سامانه دوم آبرسانی به اصفهان باید در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد

مدیرعامل سازمان آبفای استان اصفهان گفت: تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ از نان شب برای استان پهناور اصفهان واجب‌تر است.

سامانه دوم آبرسانی به اصفهان باید در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، مسعود خشایی در مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان بارندگی‌ها سالی بسیار سخت برای شرکت‌های آب و فاضلاب بود، با وجود این، مدیران و کارکنان آبفای استان اصفهان با برنامه‌ریزی خوبی که داشتند موفق شدند خدمات خود را به بهترین کیفیت ممکن به مشترکان ارائه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: در این زمینه نیز آبفای استان اصفهان پیشتاز بود و از این آزمون با سربلندی بیرون آمد.

سامانه دوم آبرسانی به اصفهان باید در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد

هاشم امینی، مدیرعامل سازمان آبفای استان اصفهان از کاهش بارندگی‌ها و استمرار خشکسالی به عنوان چالش اصلی این شرکت در تأمین آب پایدار مشترکان نام برد و افزود: تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ از نان شب برای استان پهناور اصفهان واجب‌تر است.

وی بیان کرد: تأمین آب شرب جمعیتی بیش از ۴ میلیون نفر از طریق یک تصفیه‌خانه آب و یک سامانه آبرسانی از نظر پدافندی کار بسیار خطرناکی است و هر چه سریع‌تر باید سامانه دوم در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

تصفیه‌خانه‌ها و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اصفهان قدیمی است

امینی از تکمیل سامانه تله متری خطوط انتقال آب و بازسازی شبکه‌های فرسوده آبرسانی در شهرها و روستاهای تحت پوشش به عنوان راهکارهایی برای کاهش هدررفت و جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز نام برد و عنوان کرد: سال گذشته در مدت ۱۰۰ روز افزون بر ۳۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای استان مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت که انجام این حجم از عملیات لوله‌گذاری در شرایط خاص جغرافیایی روستاهای استان و در مدت زمان محدود، کاری بی‌سابقه بود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به قدمت و فرسودگی تصفیه‌خانه‌ها و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های این شرکت در سال جاری استمرار جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب قراردادهای بیع متقابل، BOT وBOO برای بازسازی و توسعه تصفیه‌خانه‌ها و شبکه‌های جمع‌آوری و انتقال فاضلاب است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول