اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمل و نقل و ترانزیت محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان

معاون نخست وزیر ازبکستان و مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری موضوع تعمیق همکاری‌های سرمایه گذاری و حمل و نقلی را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی کردند.

حمل و نقل و ترانزیت محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «عبدالرزاق داود» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری موضوع تعمیق همکاری‌های سرمایه گذاری و حمل و نقلی را به صورت ویدئو کنفرانس بررسی کردند.

طرفین روند اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سفر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به ازبکستان در ماه ژوئیه و همچنین دستور کار همکاری‌های همه جانبه را بررسی کردند.   

مقامات دو کشور آمادگی خود را برای تداوم اقدامات مشترک و اجرای اقدامات تعیین شده در تعمیق همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، صنعتی، سرمایه گذاری و حمل و نقلی – لجستیکی اعلام کردند.

طرفین همچنین همکاری‌های متقابل مبنی بر تدوین قرارداد تسهیل روابط تجاری بین ازبکستان و پاکستان را بررسی و بر تقویت گفت‌ و گوهای دوجانبه با هدف هماهنگی سریع مسائل موجود تأکید کردند.  

همچنین در آینده نزدیک «نقشه راه» برای اجرای قرارداد تجارتی و ترانزیتی امضا شده در ماه ژوئیه سال جاری میلادی نیز هماهنگ خواهد شد.

طرفین با اشاره به همکاری‌های حمل و نقلی- لجستیکی آمادگی خود را برای ایجاد حمل و نقل ترانزیتی منظم ابراز داشتند.

همچنین تعمیق همکاری‌های دوجانبه در زمینه بانکی- مالی نیز بررسی شد.

طرفین در پایان این رایزنی در مورد به پایان رساندن سریع هماهنگی برنامه‌ها برای اجرایی کیفی و به موقع همه توافقات به دست آمده در چارچوب مراسم‌های دوجانبه با طرف پاکستانی در ماه ژوئیه سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» به توافق رسیدند.

پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول