اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن: پایان ماموریت در افغانستان تا 31 آگوست به همکاری طالبان بستگی دارد

رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست مجازی سران گروه هفت گفت که پایان ماموریت نیروهای خارجی در افغانستان تا 31 آگوست (9 شهریور) به همکاری طالبان بستگی دارد.

بایدن: پایان ماموریت در افغانستان تا 31 آگوست به همکاری طالبان بستگی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) بیانیه مطبوعاتی درباره نشست مجازی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با سران گروه هفت منتشر کرد.

بایدن در این نشست تاکید کرد: «ماموریت ما در کابل بر اساس دستیابی به اهدافمان پایان خواهد یافت».

رئیس جمهور آمریکا در این نشست مدعی شد که آمریکا در حال حاضر به سرعت در حال پایان دادن به ماموریت خود در افغانستان تا تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) است.

وی شفاف ساخت با توجه به تهدیدات داعش، هر روز عملیات در افغانستان، خطر علیه نیروهای خارجی را افزایش می‌دهد و پایان ماموریت تا 31 آگوست به ادامه همکاری طالبان از جمله دسترسی به فرودگاه برای کسانی که خواستار خروج هستند، بستگی دارد.

بایدن همچنین از پنتاگون و وزارت امور خارجه خواسته تا برنامه‌ای برای تعدیل زمان خروج از افغانستان در صورتی که ضروری باشد، ارائه دهند.

 در حالی که ده‌ها هزار افغان در انتظار ویزا از سوی آمریکا برای ترک افغانستان هستند، هزاران شهروند آمریکایی هنوز در کابل بوده و قادر به پیدا کردن مسیری امن از میان جمعیت انبوه افغانستانی‌ها و ایست و بازرسی‌های نیروهای طالبان برای رسیدن به فرودگاه، نیستند.

منابع متعدد گفته‌اند که شرایط داخل فرودگاه نیز در حال وخیم‌تر شدن بوده و نبود برق و سرویس‌های بهداشتی از جمله این موارد است. این موضوع‌ها باعث بروز تنش میان نظامیان آمریکایی که در صحنه قرار دارند با مقام‌های وزارت خارجه شده است این در حالی است که کاخ سفید همچنان تلاش دارد تا اوضاع در فرودگاه را آرام جلوه دهد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول