اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کمبود پزشک در رازوجرگلان /واکسینه شدن ۲۷ درصد جمعیت شهرستان درسنین بالای ۱۸ سال

تا همین دو هفته پیش تمام افتخار شهرستان رازوجرگلان در وضعیت قرمز قرار نگرفتن کرونایی بود اما از دو هفته قبل وضعیت کاملاً تغییر کرد و هرروز شاهد مرگ‌ومیرها و از دست دادن‌های عزیزانمان هستیم.

کمبود پزشک در رازوجرگلان /واکسینه شدن ۲۷ درصد جمعیت شهرستان درسنین بالای ۱۸ سال

به گزارش خبرگزاری فارس از رازوجرگلان، تا همین دو هفته پیش تمام افتخار شهرستان رازوجرگلان در وضعیت قرمز قرار نگرفتن کرونایی بود اما از دو هفته قبل وضعیت کاملاً تغییر کرد و هرروز شاهد مرگ‌ومیرها و از دست دادن‌های عزیزانمان هستیم و آن‌قدر کرونا به ما نزدیک شده است که ممکن است یکی از قربانی‌های آن باشیم.

هرروز صبح از مسجد محل "انالله و انا الیه راجعون " و بعد فوت یک نفر را یا گاهی سه نفر را می‌شنویم که اذان‌گوی مسجد اعلام می‌کند که فلان شخص فوت‌شده است و ما در هضم آن می‌مانیم که فلان شخص هم رفت!
 
این روزها البته متهم کردن‌ها هم زیاد است می‌گویند بعد عید قربان سرآغاز جشن‌ها و عروسی‌ها بود هر شب و هرروز مراسم پشت مراسم برگزارشده و مردم خسته از وضعیت کرونایی هر آنچه پروتکل بود را رها کرده و به جشن و شادی پرداختند و حالا با موج عظیم مبتلایان به کرونا و متأسفانه فوتی‌های هرروزه آن‌ها را غافل‌گیر کرده و در عزای یکی از اعضای خانواده یا فامیل یا دوستان خود هستند و یا درگیر سرفه و تب و لرز کرونایی.

دراین‌باره مدیر شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این شهرستان اظهار کرد: همچنان این شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برد و امروز پانزدهمین روز را طی می‌کنیم .

رضا علی یوسفی افزود: تعداد بستری‌های ما در این وضعیت قرمز به ۱۵ نفر رسیده است که به دلیل نبود بیمارستان در رازوجرگلان در بیمارستان‌های بجنورد هستند و همین روز گذشته نیز سه نفر را از دست دادیم که فوتی‌های ما نیز به ۶۸ نفر از ابتدای آغاز کرونا تاکنون رسیده است و گاهی در این پانزده روز مانند روز گذشته سه نفر در یک روز بود که نسبت آمار روزانه ما در مقایسه با استان افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به واکسیناسیون افراد، گفت: ۲۷ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال رازوجرگلان واکسینه شدند و البته در آمار کشوری تزریق به افراد بالای ۳۰ سال انجام می‌شود که ما برای افراد بالای ۱۸ سال را نیز انجام می‌دهیم.

یوسفی افزود: از روزی که شهرستان رنگ قرمز به خود گرفت روزانه به ۴۰۰ نفر واکسن تزریق می‌کنیم و این دو هفته تزریق ما شدت گرفت که آمارها نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های بالای ۵۰ سال کاهش پیداکرده است.

وی گفت: مردم شهر غلامان و شهر یکه سعود از تزریق واکسن استقبال کمتری داشتند و متأسفانه از اهمیت آن به‌سادگی عبور می‌کنند و دلایلی همچون اینکه واکسن ضرر دارد و باعث فوتی می‌شود و اکنون ما با این مسئله مواجه شده‌ایم البته تزریق واکسن در برخی افراد علائم خفیف شبیه به علائم کرونا ایجاد می‌کند ولی این دلیل نمی‌شود سلامتی خود و دیگر افراد جامعه را به خطر بیندازند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان  با اشاره به کمبود پزشک و مبتلا شدن پزشکان به کرونا در این شهرستان نیز گفت: ۳ پزشک ما مبتلابه کرونا شده‌اند و اکنون سه مرکز ما ازجمله راستقان، تنگه ترکمن و غلامان  با کمبود چهار پزشک مواجه است و تنها در مرکز بهداشت و درمان غلامان ما به دو پزشک نیاز داریم که در حال حاضر یک پزشک به‌صورت سیار در آنجا فعال است.

یوسفی افزود: تمامی ۸ مرکز در راز، تنگه ترکمن، راستقان، غلامان، باغلق، یکه سعود، کلاته ابریشم، حصارچه دارای داروخانه هستند و در کنار این داروخانه‌ها نیز سه داروخانه از بخش خصوصی در راز و یکه سعود فعال است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول