اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مصونیت‌سازی جامعه شیعه و سنی در برابر شبهات دشمنان اولویت آموزش‌ها است

مسئول جدید مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی تبلیغات گلستان گفت: از آموزش‌های مهم این مرکز مصونیت‌سازی جامعه شیعه و سنی در برابر شبهات دشمنان است.

مصونیت‌سازی جامعه شیعه و سنی در برابر شبهات دشمنان  اولویت آموزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمد کوثری در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی برای نخستین بار در راستای منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در اداره کل تبلیغات اسلامی با فعالیت در حوزه‌های مذاهب اسلامی، تقریب و وحدت راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در این مرکز مصونیت‌سازی جامعه شیعه و سنی در برابر شبهات دشمنان، تقویت باورهای دینی شیعه و سنی، ایجاد همگرایی، تقریب و وحدت  بین برادران شیعه و سنی، ارتباط برادران شیعه با علما و طلاب اهل سنت از جمله برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بوده که در سطح استان آموزش داده می‌شود.

مسئول جدید مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: این مرکز برای ایجاد همفکری و راه‌اندازی مجموعه قوی فکری، عالمانه و اندیشه‌ای از همه مراکز و دستگاه‌های اجرایی استمداد می‌طلبد.

وی ادامه داد: محور فعالیت‌های این مرکز حول قرآن کریم، سنت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع)  و خط قرمز آن تکفیر بوده و با افراط و تکفیر مخالف است.

کوثری درباره دیگر برنامه‌های این مرکز گفت: این مرکز در بخش‌های مختلف مانند سواد تقریب در ادارات، مساجد و هیئت‌های مذهبی آموزش‌های لازم را برگزار کرده و  محتواهای علمی به صورت مکتوب در زمینه پاسخ به شبهات اندیشه های اسلامی و تقریب تولید می‌کند.

وی بیان کرد: این مرکز آمادگی ارائه مشاوره در زمینه باورهای شیعه ای، مباحث  و موضوعات اهل سنت و القاء شبهاتی که از سوی تکفیری‌ها در سطح کشور و استان می‌شود را به همه اقشار مختلف استان دارد.

مسئول جدید مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: تلاش داریم تا همگرایی خوبی بین برادران اهل شیعه با برادران اهل تسنن در اقشار و جایگاه‌های مختلف مانند طلاب، علما، روحانیون، فرهیختگان، دانشگاهیان و دیگر اقشار برقرار کنیم.

احمد کوثری مدیر سابق موسسه دارالاعلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم بوده و دارای دکترای مذاهب کلامی، مدرس جریان‌شناسی وهابیت و جریان ‌تکفیری در حوزه و دانشگاه، مدرس المصطفی در قم و مدرس دوره‌های مختلف آشنایی با جریان شناسی تکفیر در سراسر کشور در پرونده اجرایی خود دارد.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول