اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گلایه امام جمعه سلطانیه از معطلی مردم و جوانان در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات

امام جمعه سلطانیه از معطل شدن مردم خصوصا جوانان در بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج یا مسکن انتقاد کرد و گفت: دولت سیزدهم ربا را از بانک‌ها که بارها مورد اعتراض مراجع معظم تقلید هم شده ریشه کن کند.

گلایه امام جمعه سلطانیه از معطلی مردم و جوانان در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه، با توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و ترک مُحَرّمات، به برکات گریه و اشک به درگاه الهی و مصائب امام حسین علیه‌السلام اشاره کرد و با با بیان اشک چشم و باران هر دو زنده کننده هستند، اظهار کرد: چشم‌ها بر اثر سخت دلى می خشکند و دلها نیز به سبب گناهِ زیاد، سخت می‌شوند. 

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر و با بیان اینکه بعد از انتخابات ۲۸ خرداد و برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف و رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی، دولت با کابینه جدید کار خود را آغاز کرد، افزود: سیاست نماز جمعه در قبال دولت‌ها، دفاع حکیمانه و نقد منصفانه است و با دولت جدید هم همین سیاست را خواهیم داشت و پیگیر مطالبات مردم و پایبندی دولت به وعده‌هایش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اکنون نوبت دولت قوی و مردمی است که به مردم خدمت کند، هر چند می‌دانیم که وارث انبوهی از مشکلات خصوصا اقتصادی و معیشتی است و برای حل برخی مشکلات باید فورا اقدام شود که مدیریت کرونا و معیشت مردم از این موارد است و برای برخی دیگر برنامه میان مدت و بلند مدت داشته باشد و البته رئیس جمهور در اولین جلسه هیأت دولت هم بر حل مشکلات تاکید کرد، افزود: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد.

حسینی نسب با آرزوی موفقیت برای دولت جدید و با بیان اینکه رئیس جمهور در نخستین جلسه گفت که این دولت باید صادق الوعده باشد، تاکید کرد: شاخصه دولتِ جوانِ انقلابیِ کارآمد، باید در مدیریت‌های ارشد و میانی از جمله در انتخاب استانداران و فرمانداران لحاظ شود و نماد مسؤولیت پذیری، انقلابی‌گری، کارآمدی و خدمت جهادی در همه سطوح باشند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر، بخاطر این جنایت، روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، افزود: ایران اسلامی در طول ۴۲ سال هم در میدان مبارزه با تروریسم بود و هم قربانی تروریسم، که تروریسم اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نماد قربانی تروریسم اقتصادی و ترور ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه نماد قربانی تروریسم نظامی است.

وی با یادآوری سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و هفته بانکداری اسلامی و با بیان اینکه این مصوبه روی کاغذ است و در بانک‌ها عملی نمی شود، گفت: دریافت کارمزد بیش از ۴ درصد در وام قرض الحسنه برای کل دوره و اخذ دیرکرد از وام گیرنده حرام و رباست و البته وام گیرنده هم موظف است اقساط خود را در وقت مقرر پرداخت کند.

حسینی نسب با بیان اینکه البته بانکها مجبورند ارزش مالی و سرمایه خود را حفظ کند و هیچ کس حاضر به از بین بردن سرمایه اصلی خود نمی‌شود، به پرداخت وام از طرف بانکها اشاره کرد و با بیان اینکه اگر بانک وام را طبق قرارداد پرداخت کند، ولی وام گیرنده آن را در محل مقرر مصرف نکند، وام گیرنده مرتکب ربا می شود، گفت: ربا محاربه با خداست و اینکه بین بانک و مردم باشد یا بین دو نفر فرقی ندارد.

امام جمعه سلطانیه از معطل شدن مردم خصوصا جوانان در بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج یا مسکن انتقاد کرد و با بیان اینکه جوانانی به دفتر مراجعه می‌کنند و از بانک‌هایی که ضمانت‌های بیش از آنچه قانون مشخص کرده، می‌خواهند یا برای پرداخت وام نوبت یک ساله می‌دهند، گلایه دارند، گفت: دولت سیزدهم ربا را از بانک‌ها که بارها مورد اعتراض مراجع معظم تقلید هم شده ریشه‌کن کند و پرداخت وام ازدواج و مسکن جوانان را تسهیل کند.

وی به مسئله ممنوعیت ورود واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه این درایت رهبر معظم انقلاب اولا بدلیل بی اعتماد بودن آنها و ثانیا استفاده آزمایشی از واکسن به روی ملتها و ثالثا برای حفظ سلامت مردم بود هر چند دوستان داخلی آمریکا را آشفته کرد، به صادرات واکسن آلوده به ژاپن توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: ارسال یک و نیم میلیون واکسن آلوده به ژاپن از سوی آمریکا علاوه بر اینکه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکاست، پیش‌بینی مقام معظم رهبری در بی اعتماد بودن آمریکا را محقق کرد.

حسینی نسب به وضعیت در حال احداث و نیمه تمام مصلای پیامبر اعظم (ص) سلطانیه اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ ادامه پروژه بخاطر نبود منابع مالی و عدم مساعدت دولت، نهادها و شرکتها متوقف شده، و با موجودی فعلی ۱۰ سانتیمتر می‌توان کار را ادامه داد، گفت: خیرین بزرگوار که زمینهای دارند با اهدا آنها به تکمیل مصلی کمک کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول