به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون اصلی تعلیم و تربیت است و مأموریت آن فراهم ساختن امکان کسب شایستگیهای پایه یادگیری و زمینهساز برای تربیت متوازن دانشآموزان در ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت است که این مهم، با بهرهگیری از امکانات و جلب مشارکت عوامل سهیم و مؤثر برای تحول بنیادین در مدرسه، بازنگری و اصلاح سیاستها، قوانین و مقررات و رویهها متناسب با رویکردهای مبتنی بر اسناد تحولی به ویژه سند تحق بنیادین آموزش و پرورش، تحقق مییابد.
از این رو «آییننامه اجرایی مدارس مصوب چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش» برای اجرای آزمایشی به مدت 3 سال، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
بر اساس این آییننامه، با بسط اختیارات مدارس، زمینه لازم برای توسعه مشارکت عوامل مؤثر در فرایند تعلیم و تربیت دانشآموزان فراهم شده و جایگاه مدرسه، به عنوان «کانون تربیتی محله»، ارتقا مییابد.
انتهای پیام/