اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار سفارت آمریکا درخصوص «تهدیدات امنیتی» در فرودگاه کابل

سفارت آمریکا در افغانستان به شهروندانش هشدار داد به خاطر تهدیدات امنیتی در فرودگاه کابل، از دروازه‌های آن فاصله بگیرند.

هشدار سفارت آمریکا درخصوص «تهدیدات امنیتی» در فرودگاه کابل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در افغانستان روز شنبه در پیامی به شهروندانش درخصوص نزدیک شدن به فرودگاه کابل هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این سفارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: «به خاطر تهدیدات امنیتی در فرودگاه، همچنان به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم از سفر به فرودگاه و نزدیک شدن به دروازه‌های آن اجتناب کنند».

سفارت آمریکا در کابل می‌افزاید: «کسانی که در مجاورت دروازه اَبی، دروازه شرقی، دروازه شمالی یا دروازه جدید وزارت کشور هستند باید فوراً این مکان‌ها را ترک کنند».

منابع خبری شامگاه جمعه گزارش دادند به نیروهای آمریکایی که در تلاشند به خروج افغانستانی‌های همکار نیروهای ائتلاف از کابل کمک کنند درباره احتمال وقوع حملات جدید در کابل هشدار داده شده است.

این هشدار یک روز بعد از آن صادر شده که حمله گروه تروریستی داعش در نزدیکی فرودگاه مذکور به کشته شدن دست‌کم ۹۲ نفر از جمله ۱۳ نظامی آمریکا منجر شده است.

برخی از رسانه‌ها شمار تلفات را بالاتر از این اعلام کرده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز به عنوان مثال امروز جمعه گزارش داده غیر از نظامیان آمریکایی نزدیک به ۱۷۰ نفر در این انفجار کشته شدند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی پنتاگون، دروازه‌ها و عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل همچنان تحت کنترل ارتش آمریکا قرار دارد.

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفت هنوز خطرات «مشخص و قبل اعتنایی» این فرودگاه (فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای) را تهدید می‌کنند. 

کربی در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «ما آمادگی داریم و انتظار داریم تلاش‌های دیگری [برای انجام عملیات‌های تروریستی] اتفاق بیفتد. این تهدیدها را به صورت بسیار بسیار مشخص و در هر لحظه، تحت نظارت داریم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول