اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تنش در شبوه؛ نیروهای هادی «بندر بلحاف» را محاصره کردند

منابع یمنی از تنش نظامی جدید در استان شبوه واقع در جنوب شرقی یمن و اعزام نیروهای وابسته به دولت «عبدربه منصور هادی» به بندر راهبردی بلحاف خبر دادند.

تنش در شبوه؛ نیروهای هادی «بندر بلحاف» را محاصره کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول یمنی در شورای محلی استان شبوه واقع در جنوب شرقی یمن گفت که این استان شاهد تنش نظامی جدید است و نیروهای هادی چندین گشت را به اطراف بندر راهبردی بلحاف تحت سیطره نیروهای متحد امارات، اعزام کرده‌اند.

وبگاه «العربی الجدید» به نقل از این مسئول گزارش کرد که نیروهای هادی شنبه شب به منطقه اطراف بندر راهبردی بلحاف اعزام و در برابر دروازه خارجی آن مستقر شده‌اند بی‌آنکه اقدام نظامی انجام دهند.

وی به وجود میانجی‌گری و خواسته‌هایی از نیروهای هادی برای تخریب ساخت‌وسازهای جدید در داخل تأسیسات بندر و عقب‌نشینی نیروهای وابسته به امارات، اشاره کرد.

بنابراین گزارش، علت تنش های اخیر تجهیز بیش از ۴۰۰ نیروی گروه «الشبوانیه» وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت امر امارات در بندرگاه است.

به گفته منبع مذکور در چند روز گذشته صدای شلیک توپ و خمپاره شبیه به برگزاری مانور نظامی این گروه‌ها، به گوش می‌رسید.

هنوز مشخص نیست که نیروهای تحت امر امارات که با تخلیه این بندر راهبردی مخالفت می‌کنند، این بار به خواسته‌های نیروهای هادی اعتنایی خواهند کرد یا اینکه وضعیت به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت.

با وجود سیطره نیروهای هادی بر سراسر استان شبوه پس از خروج جدایی‌طلبان در آگوست ۲۰۱۹ اما نیروهای وابسته به امارات همچنان در اردوگاه العلم و بندر بلحاف -ویژه گاز طبیعی مایع که توسط شرکت توتال فرانسه اداره می‌شود، مستقر هستند.

نیروهای وابسته به امارات همچنان با خروج از این بندر و اعطای اجازه به دولت هادی برای صادرات گاز مایع مخالفت می‌کنند.

پیشتر «محمد صالح بن عدیو» استاندار شبوه از امارات خواسته بود از تبدیل اماکن مهم یمن به محلی برای شورش خودداری کنند.

بن عدیو افزود که تأسیسات صادرات گاز بلحاف بایستی شریان حیاتی برای ملت یمن در این شرایط دشوار باشد حال آنکه از یک منبع صادرات گاز و نجات ارز و اقتصاد کشور به محل تجمع شبه‌نظامیان و صادرات شورش تبدیل شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول