اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

استقبال بی‌نظیر مخاطبان از کار خوب یک هیأت/ خانواده «حسین» با گزارش فارس پیدا شد

بعد از انتشار گزارش «معتادی که امام حسین(ع) خریدارش شد» مخاطبان استقبال بی‌نظیری از این کار خوب هیأتی‌ها داشتند. مردم و خیرین در مجموع تاکنون 20 میلیون تومان برای ادامه این طرح و ترک اعتیاد 50 نفر بعدی کمک‌رسانی کردند.

استقبال بی‌نظیر مخاطبان از کار خوب یک هیأت/ خانواده «حسین» با گزارش فارس پیدا شد

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، روز سوم شهریورماه بود که گزارشی با عنوان «معتادی که امام حسین(ع) خریدارش شد/ هیأتی‌ها او را ترک می‌دهند» منتشر شد که از کمک اعضای هیأت محبان‌الزهرا(س) به جوان معتادی خبر می‌داد که در روز عاشورای حسینی در دسته عزاداری آن‌ها سینه‌زنی کرد و مورد توجه و عنایت امام حسین(ع) قرار گرفت و هیأتی‌ها نیز او را برای ترک به کمپ ترک اعتیاد فرستادند.

 

فیلمی از تمام ماجرای «حسین»

معتادی که امام حسین(ع) خریدارش شد

ماجرا از این قرار بود که هیأت محبان‌الزهرا(س) بعد از دو سال که برنامه خیمه‌سوزان خود را تعطیل کرده بود، امسال در یکی از خیابان‌های شهرک گلستان واقع در شهرستان بهارستان تهران، مراسم عزاداری خود را برپا می‌کند. در خلال مجلس عزاداری این هیأت، جوان معتادی حضور پیدا می‌کند و به سینه‌زنی در حال و هوای خود می‌پردازد. بعد از مراسم فیلم سینه‌زنی این جوان که بعداً مشخص شد نامش «حسین» است و ۳۷ سال دارد، به سرعت در فضای مجازی چرخید. هیأتی‌ها او را پیدا کردند و سراغش رفتند تا توانستند بعد از سه روز شرایط حضور او در کمپ ترک اعتیاد را فراهم کنند.

 ۴۱۹ کامنت برای یک گزارش

این گزارش در خبرگزاری فارس بسیار پرکامنت شد و تا زمان تنظیم این گزارش ۴۱۹ کامنت پای آن منتشر شد که همه از این اقدام خوب هیأتی‌ها و پرداختن به این معضل اجتماعی که از رسالت‌های ذاتی هیأت است، استقبال کردند.

مخاطبی به نام اکرم نوشت: «خیلی کارتون با ارزشه با کلیپ تون اشک ریختیم و دعاتون کردیم که توی این راهی که قدم گذاشتید ثابت قدم باشید خسته نشید». یکی دیگر از مخاطبان به نام سعید خاطره‌ای از خود منتشر کرد و نوشت: «ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه‌. منم‌ اعتیاد داشتم. جریان مفصله‌، ۲ سال پیش وقتی‌ شب‌ چندم‌ محرم‌ آمد، گفتم داد بی‌داد. محرم‌‌ داره میره‌ و من‌ نرفتم‌ هیئت‌. شب‌ که شد،‌ خواب‌ دیدم‌ توی جلسه‌ همیشگی‌ و جا و مکان‌ خاص‌ عزاداری‌ می‌کردم‌. سال‌ بعد در حالی که‌ ترک کرده‌ بودم‌ محرم‌ تو اون‌ جلسه شرکت کردم‌ و اونجا یادم‌ افتاد، این جا و مکان‌ خاص و این‌ هیئت‌ را در خواب‌ دیدم‌. در واقع‌ امام‌حسین‌ (ع) به تمام‌ عزادارانش‌ نظرداره‌ و همون‌ لحظه‌ افسوس‌ خوردم‌ که‌ چرا اعتیاد باعث شده‌ نتونم‌ هیئت برم‌. منو نجات داد. کاش میشد روزی‌ جانم رو فدات‌ کنم مولا.»


تصویری از سینه‌زنی «حسین» در مراسم عزاداری روز عاشورای هیأت محبان الزهرا

از خوشحالی اشک ریختم ...

بسیاری از مخاطبان با خواندن این خبر و مشاهده فیلم‌هایش اشک ریختند و بار دیگر دلشان قرص شد به کرم و عنایت امام حسین(ع)، مخاطبی به نام «بنده حقیر امام حسین» در این خصوص نوشته است: «سلام از این خبر،‌ از خوشحالی، از درون قلب خودم، بی‌اختیار گریه کردم. ساعت ۲۳:۲۵ دقیقه شب بود، از گریه گوشی از دستم افتاد ولی صفحه‌اش نرفته بود. خانمم هم دید و با من گریه کرد. خداخیرتان دهد...»

بسیاری هم رفتار مسئولانه اعضای هیأت را ستایش و تحسین کردند. عبدالله شاهسون نوشت: سلام واقعا دم همتون گرم، اجرتون با خدا. وقتی دیدم اون آقای محترم، با اون جوان معتاد دست داد و سرشو بوسید لذت بردم و اشک ریختم، در حالیکه از خودم به شدت نا امید شدم. چون شاید اگر من به جای اون آقای محترم بودم، برخورد خوبی با اون جوان ... نمی‌کردم، اصلا باهاش دست نمی دادم، می گفتم دستم ... میشه و از هیئت بیرونش می‌کردم. تازه فهمیدم که من چقدر .... هستم، یاد گرفتم به هیچ یک از بنده‌های خدا، متکبرانه و از بالا به پایین نگاه نکنم. این گناه من، از آن اعتیاد هم بدتر است. برایم دعا کنید خدا منو ببخشه ....»

می‌توانیم باقی این کامنت‌ها را در این گزارش ببینید تا متوجه شوید این کار خیر و خوب این جوانان هیأتی چقدر توانست حال دل بسیاری از عاشقان اهل بیت(ع) و حتی افرادی را که سنخیت کمتری با این فضا ندارند، تغییر دهد. از اینجا می‌توانید این گزارش و کامنت‌هایش را بخوانید.

مصائب شیرین هیأتی‌ها بعد از انتشار گزارش

بعد از انتشار این گزارش در خبرگزاری فارس و بلافاصله بازنشر فیلم‌ها و تصاویر آن به سرعت در فضای مجازی، حال و هوای اعضای این هیأت نیز وصف‌ناشدنی بود. آن‌ها در فضای هیأتی و دینی کشور به یکباره در معرض دید و توجه قرار گرفتند و سیلی از پیام‌های تبریک و تحسین به سمت آن‌ها روانه شد. در این گزارش راهی ارتباطی با اعضای این هیأت دایرکت صفحه اینستاگرام هیأت به نشانی moheban۲۱۳ معرفی شده بود که بلافاصله بعد از انتشار مطلب، پیام‌های متعددی به آن ارسال شد. اسماعیل کوچکی مداح هیأت می‌گوید: «پیام‌های متعددی با مضامین مختلف برای ما ارسال می‌شد. بسیاری اظهار لطف و محبت داشتند و این اقدام تحسین می‌کردند. بسیاری، خیّر بودند و بنا داشتند در این کار مشارکت کنند و عده‌ای هم از شهرهای مختلف نزدیکان و آشنایان خود را که گرفتار این بیماری اعتیاد بودند، معرفی می‌کردند و درخواست داشتند تا برای ترک به آن‌ها هم کمک کنیم.»

۲۰ میلیون برای ترک اعتیاد دیگر معتادان جمع شد

در این گزارش اعلام شد، همراه «حسین» در محل اقامتش، حدود ۵۰ نفر معتاد دیگر هم حضور دارند که برای ترک اعتیاد درخواست کمک دارند. هیأتی‌ها برای جذب کمک‌های خیرین، پویش «رهایی از اعتیاد» را راه‌اندازی و شماره کارتی معرفی کردند. کوچکی می‌گوید: «هزینه ترک اعتیاد هر نفر حدود یک و نیم میلیون تومان است که تاکنون حدود ۲۰ میلیون تومان از سوی مردم و خیرین کمک‌رسانی شده است.»

خانواده «حسین» پیدا شدند

بعد از این گزارش حال و هوای «حسین» هم بسیار جالب شد. او که این روزها حدود یک هفته‌ای است در کمپ به سر می‌برد، از لحاظ روحی و جسمی در وضعیت خوبی قرار دارد و برای ترک، عزمش جزم‌تر هم شده است. کوچکی می‌گوید: «در کمپ همه حسین را نظر کرده امام حسین می‌دانند و بسیار او را تحویل می‌گیرند. الحمدلله شرایط خوبی دارد و ما هم به او سر می‌زنیم و نیازهایش را در حد توان برطرف می‌کنیم. بعد از انتشار این گزارش، مادر و خواهر حسین هم باخبر شدند و به ما مراجعه کردند و از این اتفاق بسیار ابراز خرسندی کردند. متاسفانه خبردار شدیم «حسین» برادر دوقلویی هم داشته که سال قبل بر اثر اعتیاد از دنیا رفته است.»

وعده‌هایی برای اشتغال حسین

اشتغال «حسین» بعد از دوران ترک، از نکاتی است که بسیاری از مخاطبان فارس هم در کامنت‌ها به آن توجه جدی داشتند. نکته‌ای که مدنظر هیأتی‌ها هم بود و از همان ابتدا برای دوران بعد از ترک حسین به فکر بودند و می‌گفتند او را رها نخواهیم کرد. کوچکی می‌گوید: «در این مدت دو ـ سه نفری برای اشتغال «حسین» بعد از ترک وعده‌هایی دادند. جدای از اینکه در فضای کمپ نیز امکان اشتغال او وجود دارد. البته بعد از ترک، بهتر و دقیق‌تر در این خصوص می‌توان تصمیم‌گیری کرد.»

 

فیلم توضیحات اسماعیل کوچکی مداح در خصوص روند ترک اعتیاد «حسین»

برای اشتغال بعد از دوران ترک کمک کنید

این روزها هیأتی‌ها در تدارک اقدام برای ترک آن ۵۰ نفر معتاد دیگر هستند تا بتوانند همچون «حسین» شرایط خوبی را برای آن‌ها رقم بزنند. کوچکی می‌گوید: «با کمک‌رسانی‌های صورت گرفته شاید بتوان روند ترک اعتیاد این افراد را راحت آغاز کرد، اما نیاز اصلی ما برای بعد از دوران ترک آنان است که از همه صاحبان صنعت، کار و مشاغل درخواست داریم اگر امکان جذب این افراد را دارند با هیأت ما مرتبط شوند تا بتوانیم بعد از ترک بستر و فضایی را برای این افراد فراهم کنیم تا دیگر سراغ اعتیاد نروند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول