اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شناسایی فرصت‌های فناورانه برای رفع چالش‌های حوزه آب و خشکسالی

شناخت وضعیت فعلی حوزه آب و خشکسالی راهی برای رفع نیازهای این صنعت است. این کار، فرصت‌ها را شناسایی می‌کند و در اختیار بازیگران قرار می‌دهد.

شناسایی فرصت‌های فناورانه برای رفع چالش‌های حوزه آب و خشکسالی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بیش از 80 درصد کره زمین را آب فرا گرفته اما تنها 3 درصد آن قابل شرب است. به گفته کارشناسان تامین آب از روش‌های جایگزین می‌تواند به این معضل جهانی پاسخ دهد. روش‌های فناورانه‌ نوینی که در دنیا کاربرد دارند و یاری حل معضلات این حوزه آمده‌اند.

اما این کار تنها با شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های موجود به نتیجه می‌رسد. یعنی برای تحقق این هدف ابتدا باید بازیگران این حوزه و توانمندی‌های موجود شناسایی شوند. این کار شناختی درست از وضعیت فناورانه موجود، تهدیدها و چالش‌های داخلی و جهانی این حوزه ارائه می‌کند.

کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، حشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از نهادهای موثر در این حوزه است تلاش می‌کند تا یک الگوی بومی از همکاری وسیع ملی با مشارکت دولت، بنگاه‌های خصوصی، نهادهای علمی و تحقیقاتی طراحی کند. همچنین با بهره‌گیری از ابزارهای توسعه فناوری از جمله مالکیت فکری، حمایت های مالی  و ارتباطات بین‌المللی چالش‌های این حوزه را شناسایی می کند و برای رفع آنها اقدام کند.

این کار با استفاده از توان تخصصی دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول