اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کاخ سفید: عملیات تخلیه، علی‌رغم شلیک راکت به فرودگاه کابل، ادامه دارد

یک مقام آمریکایی می‌گوید پدافندهای هوایی مستقر در فرودگاه کابل با راکت‌های شلیک‌شده مقابله کردند و بعد از آن عملیات تخلیه اتباع خارجی از افغانستان ادامه پیدا کرده است.

کاخ سفید: عملیات تخلیه، علی‌رغم شلیک راکت به فرودگاه کابل، ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرار نظامیان بیگانه و اتباع آمریکایی از افغانستان با وجود وقوع برخی حملات علیه فرودگاه بین‌المللی کابل، ادامه دارد.

یک مقام آمریکایی امروز (دوشنبه) به خبرگزاری «رویترز» گفت در پی شلیک چند فروند راکت به سمت فرودگاه کابل، پدافندهای هوایی مستقر در این فرودگاه فعال شده و حدود ۵ فروند از آنها را ساقط کردند.

بر این اساس، این مقام که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد با اینکه گزارش‌های اولیه حاکی از وارد آمدن آسیب به نیروها یا اتباع آمریکایی نیست اما این اطلاعات ممکن است با گزارش‌های تکمیلی، تغییر کند.

دو مقام آمریکایی دیگر نیز به رویترز گفتند که علی‌رغم این حمله راکتی، عملیات تخلیه از افغانستان ادامه می‌یابد و اولویت با افرادی است که بیشتر در خطر هستند. دیگر کشورها نیز درخواست‌هایی برای خارج‌کردن افراد پرخطر از کابل داده‌اند.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و ران کلاین، رئیس دفتر رئیس‌جمهور [جو بایدن]، اطلاعاتی را درباره حمله راکتی به فرودگاه بین‌المللی کابل به او دادند. به رئیس‌جمهور اطلاع داده شد که عملیات [خروج] از فرودگاه کابل بدون اختلال ادامه می‌یابد».

ساکی همچنین گفت که بایدن بار دیگر دستور داده که فرماندهان نظامی آمریکا در افغانستان، تلاش‌های خود برای اولویت دادن به حفاظت از نیروهای میدانی این کشور در فرودگاه کابل را دوچندان کنند.

روز گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا گفته بود که فرماندهان نظامی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال وقوع حملات بیشتر طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

با این حال، «امانوئل ماکرون»  رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید، پاریس و لندن پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای ایجاد منطقه امن در کابل را به سازمان ملل ارائه می‌دهند تا امکان تداوم عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان فراهم شود.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول