اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

گلایه‌های امام جمعه یاسوج به مسئولان عالی بنیاد مسکن/حسینی: مردم سی‌سخت روزهای سختی دارند

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از ناکافی بودن تسهیلات ساخت منازل زلزله‌زده سی‌سخت گلایه کرد.

گلایه‌های امام جمعه یاسوج به مسئولان عالی بنیاد مسکن/حسینی: مردم سی‌سخت روزهای سختی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت الله سید نصیر حسینی در دیدار با معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: در زلزله سی‌سخت کارهای بزرگ انجام شد که هم اکنون نیز در حال انجام است.

وی گفت: البته در این بین باید یاد و خاطره مهندس تابش را به دلیل زحماتی که متقبل شده گرامی بداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تشکر از زحمات و تلاش‌های مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب استان اسلامی استان و همچنین آرزوی توفیق برای مدیر جدید از مسئولان بنیاد مسکن کشور که هب صورت مستمر به این استان سفر می‌کنند و پی‌گیر مشکلات هستند قدردانی کرد و گفت: متاسفانه مشکلی که اکنون در سی‌سخت وجود دارد گرانی مصالح است همان گونه که می‌دانیم در گذشته ساخت هر متر مربع مسکن 2.5 تا 3 میلیون تومان بود که اکنون بیش از 5 میلیون تومان شده که با این شرایط اعتبارات که برای بازسازی زلزله سی‌سخت گذاشته شده مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

وی گفت: علاوه بر گرانی مصالح و سختی‌های مربوط به تامین هزینه‌های ساخت خانه در سی سخت اکنون نیز به فصل سرما خورده ایم و شرایط بسیار سخت شده است و مردم قطعاً به دردسر خواهند افتاد باید بنیاد مسکن نسبت به این موضوع ورود کرده و مساعدت بیشتری نسبت به مردم این شهر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به وظیفه بنیاد مسکن در روستاها و اجرای طرح هادی به ایجاد فضای مطلوب برای رونق تولید در روستاها اشاره و اظهار کرد: با این کار خود باید از مهاجرت جلوگیری کنید شهرها به دلیل تراکم بالای جمعیت مشکلات زیادی پیدا کرده‌اند و روستاها نیز که محل تولید و اشتغال بودند در حال خالی شدن هستند و با چنین روندی برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از بحران‌های شهر یاسوج حاشیه نشینی است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده بنیاد مسکن در این مسیر زحمت می‌کشد و باید طرح های روستایی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد تا به توسعه شهرها کمک شود.

امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: حاشیه‌های شهر یاسوج نقشه درست و پیش بینی شده نداشته و فضای سبز، فضای فرهنگی و آموزشی و پارک در حاشیه های شهر یاسوج پیش‌بینی نشده و خیابان های غیر اصولی دارند و ده‌ها و صدها مشکل دیگر که توان پذیرفتن مهاجرین را دیگر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی بستر خوبی برای ماندگاری روستاییان ایجاد می‌کند و به روستا جذبه می‌بخشد و کار با ارزشی است که باید بنیاد مسکن بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/82001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول