اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای صنعاء در آستانه تسلط بر مأرب

رسانه‌های یمنی گزارش کردند، در پی نبردهای سنگین در «مأرب»، نیروهای صنعاء به مراکز دولتی این شهر نزدیک شده‌اند و تا تسلط کامل نیروهای مذکور بر این شهر چیزی نمانده است.

نیروهای صنعاء در آستانه تسلط بر مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌ها در «مأرب» (شرق یمن) هفته جاری بار دیگر شدت گرفته و طی ساعات گذشته جبهه شمالی و شرق این شهر شاهد درگیری‌های شدیدی است که بنا به گفته منابع محلی در آن از انواع سلاح‌های سنگین توسط دو طرف استفاده شده است.

در همین ارتباط «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش کرد، طی ۲۴ ساعت اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مجموعه مراکز دولتی در شهر مأرب نزدیک شده‌اند و این نیروها با پیروزی‌های میدانی خوب، در آستانه تسلط بر شهر قرار دارند.

در ادامه این گزارش آمده، علیرغم آنکه جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق تماس بویژه در «نخلا» و شرق «ذات الراء» و «الطلعه الحمراء» را هدف گرفتند اما نیروهای صنعاء موفق به پیشروی به سمت شرق تپه ذات الراء به طرف منطقه «الدحله» شدند و نبرد به سمت مراکز دولتی کشیده شد.

یک منبع قبیله‌ای که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد، عناصر القاعده تمام مواضع خود در تپه ذات الراء و تپه «المقهوی» را از دست داده و تحت فشار آتش نیروهای صنعاء از دو منطقه الطلعه الحمراء و «الوایت» به سمت مراکز دولتی عقب‌نشینی کرده است. این عقب‌نشینی پس از آن رخ داده که نیروهای صنعاء به شکلی گسترده به سمت جبهه‌های شمال غرب مأرب پیشروی داشته است.

این منبع تأکید کرد، نبردها در اطراف مناطق غربی مشرف به مراکز دولتی بویژه در جنوب غرب منطقه «الدحله» در جریان است.

در ادامه گزارش مذکور آمده، ائتلاف سعودی در تلاش برای کاهش فشار بر نیروهایش در غرب و شمال غرب مأرب، تلاش کرده که درگیری‌ها در مناطق مختلف اطراف شهر مأرب را شعله‌ور کند و مواضع نیروهای صنعاء در شرق کوه راهبردی «المشجح» را با کاتیوشا هدف گرفته است.

این وب‌سایت افزود، نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر القاعده در ادامه تلاش‌هاس بیفایده خود برای کاهش فشار بر شهر مأرب به حملات خود علیه موضع صنعاء در «رحبه» جنوب استان مأرب شدت داده‌اند اما چیزی نمانده که شهر مأرب در چنگال نیروهای صنعاء باشد.

بنا به گفته منابع آگاه، در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در مناق «المشیربف»؛ «بقثه» و کوه‌های «الابزح» در رحبه در جریان است. نیروهای صنعاء در نبردی گسترده، مواضع ائتلاف در المشیریف را هدف گرفتند.

این منابع تأکید کردند، خسارات جانی و تسلیحاتی زیادی به نیروهای ائتلاف سعودی وارد شده و بسیاری از فرماندهان نظامی آنها کشته یا زخمی شده‌اند. (جزئیات بیشتر)

در همین زمینه، «ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران درباره تحولات میدانی در یمن  به خصوص شرایط جبهه مارب گفت، اکنون جبهه‌های درگیری مبارزان یمنی با متجاوزان به بیش از ۵۰ جبهه رسیده است. استان مأرب ۱۴ شهرستان دارد که تا کنون ۹ شهرستان به طور کامل آزاد شده و تنها ۵ شهرستان این استان در اشغال متجاوزان است و درگیریها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول