اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فارس من| پهنای باند زنجان افزایش یافته است

سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات زنجان گفت: پهنای باند استان زنجان به 180 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

فارس من| پهنای باند زنجان افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان سوژه‌ای با عنوان «عدم آنتن‌دهی اینترنت در شهرک گلشهر زنجان» در سامانه فارس من ثبت شده است که این موضوع از طرف خبرگزاری فارس پیگیری شد.

سرپرست اداره کل فناوری اطلاعات زنجان در این باره گفت: بیش از ۹۰ درصد مدارس روستایی و ۱۰۰ درصد مدارس شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

حامد سرائی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تجهیزات ارتباطی مانند مودم، ترافیک رایگان و.. این مدارس را تامین کرده‌ است و تا کنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای اتصال مدارس به این شبکه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پهنای باند استان زنجان اظهار کرد: پهنای باند استان زنجان به 180 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

سرائی با بیان اینکه با این اتفاق به هر اندازه میزان کاربران اینترنتی در استان زنجان افزایش یابد مشکلی نخواهیم داشت، بیان کرد: از این ظرفیتی که در استان زنجان داریم تنها یک سوم استفاده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه قطعی ارتباطات تلفن همراه و اینترنت در مقایسه با سال گذشته به مراتب کمتر شده است، ادامه داد: در این راستا بهبود بالای 80 درصد در استان زنجان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تا اکنون 92 درصد از جمعیت روستایی استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به جهش گسترده‌ای که در سال گذشته داشته‌ایم، اینترنت جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار خانوار در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، تامین شده‌ است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول