اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

لیست استانداران کشور درست نیست/ ظرفیت زنجان برای داشتن استاندار بومی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌ها بومی بودن استاندار است، گفت: نداشتن اشرافیت فرد غیر بومی ایراد است برای همین بومی بودن استاندار مورد توجه است.

لیست استانداران کشور درست نیست/ ظرفیت زنجان برای داشتن استاندار بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی باقری سه‌شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی که در کشور مطرح است بحث اشتغال جوانان بوده که از طریق اقدامات کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتاد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جدای اینکه وظیفه داریم برای جذب سرمایه‌گذار و آوردن صنایع فعالیت کنیم، گفت: باید مطالبات در ریل خود قرار گیرد و برنامه‌ها از طریق دستگاه مربوطه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم کشور بحث بودجه است، عنوان کرد: باید تخصیص اعتبار اتفاق بیفتد تا بتوان پیگیری کارها را انجام دهیم.

باقری با بیان اینکه تلاش کردیم وظیفه اصلی خود را در مجلس پیگیری کنیم، بیان کرد: باید از مجلس مطالبه حرفه‌ای داشت و نباید نماینده مجلس در امورات اجرایی دخالت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش بنده انجام کار خود در مجلس به صورت مرتب بوده است، ادامه داد: نباید نماینده در کار مجریان دخالت کند و مردم باید مطالبات خود را از طریق درست پیگیر باشند.

وی با اشاره به نظارت بر انتخابات شوراها توسط نمایندگان عنوان کرد: ورود نمایندگان برای حمایت از کاندیداها و کمک به انتخابات در شوراهای شهر و روستا را درست نمی‌دانم.

باقری با اشاره به عملکرد استاندار زنجان اضافه کرد: عملکرد باید براساس شاخص‌ها بررسی شود اما آنچه مورد توجه است آن بوده که در کارها و وظایف وی کوتاهی دیده نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اما نسبت به انتصابات وی گلایه‌مند هستیم برای نمونه ابراهیم رفیعی را برای مدیر کل آموزش و پرورش مناسب نمی‌دانستیم.

 

لیست استانداران احتمالی کذب بود

وی با اشاره به اینکه در مورد تغییر استانداران لیست‌های متنوعی پخش شد که بیشتر آنها کذب بوده است، گفت: رویکرد وزیر کشور آن است که از ظرفیت نمایندگان در این انتصاب استفاده کند و افرادی که توسط احزاب، سیاسیون و اصناف به مجمع معرفی می‌شود را بررسی و توانمندترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از ملاک‌ها بومی بودن استاندار است چرا که ٧٠٠ نفر نیروی با سابقه زنجانی در جایگاه مدیر کل در تهران فعالیت دارند، اضافه کرد: نداشتن اشرافیت فرد غیر بومی ایراد است برای همین، بومی بودن استاندار مورد توجه است.

باقری با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم لیست‌ها را بررسی و لیست ١٠ نفره بررسی و تنها چند نفر معرفی خواهند شد، تصریح کرد: چنانچه وزیر کشور بخواهد فردی را به عنوان استاندار معرفی کند باید قوی‌تر از نیروهای معرفی شده توسط نمایندگان باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه کرونا در بودجه اعتبارات خوب برای وزرات بهداشت لحاظ شد، گفت: موضوعی در این حوزه معطل تصصمیم مجلس نمانده و نگاه مجلس حمایتی بوده تا قوت قلبی برای مدافعان سلامت باشد هر چند در این میان بحث نظارت‌ها ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های سال گذشته و امسال موضوع مشکل آب شرب و کشاورزی را به دنبال داشت، تصریح کرد: در این میان علاوه بر نیاز به فرهنگ‌سازی در بین مردم باید پذیرفت عملکرد شرکت آب خوب نبوده است.

باقری ضمن تقدیر از نیروهای شرکت آب و فاضلاب گفت: البته عملکرد این دستگاه به نحوی نبود که مایه افتخار ما باشد و نمره کمی می‌گیرند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک دفتر ارتباطات مردمی در زنجان دارد، اضافه کرد: یک دفتر مشترک با مصطفی طاهری در شهرستان طارم نیز دایر است تا مردم مطالبات خود را راحت تر به دست نمایندگان برسانند و برای راحتی مردم هر دو دفتر به دور از تشریفات فعال است.

 

تهیه طرح ساخت ۴ میلیون مسکن توسط مجلس

وی در ادامه در بحث تامین یک میلیون مسکن سالانه در دولت رئیسی با اشاره به اینکه پیش از وعده رئیسی این موضوع در مجلس طرح شده بود، بیان کرد: در موضوع مسکن در دولت روحانی ترک فعل اتفاق افتاده است و مجلس پیگیری موضوع را مورد توجه دارد.

باقری با اشاره به اینکه ساماندهی مسکن در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به تاکید رهبر بر رونق تولید، یکی از این بخش‌ها تولید مسکن است که می‌تواند مولد اشتغال و چرخه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه تولید مسکن یک طرح بود که توسط مجلس بررسی و تایید شد، گفت: آیت الله رئیسی تنها وعده داده است این طرح را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه کم نداریم قانونی که خاک می‎‌خورد، عنوان کرد: باید قوانین را برای بهبود زندگی مردم و کاهش هزینه اداره دولت به کار برد.

انتهای پیام/73009/ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول