اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تورم در اروپا به بالاترین میزان 10 سال گذشته رسید

نرخ تورم در ماه آگوست در حوزه یورو به بالاترین میزان خود در 10 سال گذشته رسید.

تورم در اروپا به بالاترین میزان 10 سال گذشته رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، آمارهای موجود نشان می‌دهد که تورم قیمت مصرف‌کننده در 19 کشور عضو حوزه یورو در ماه آگوست افزایش چشمگیری داشته و به بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسیده است. 

انتظار می‌رفت که تورم ماه آگوست در این حوزه به 2.7 درصد برسد، اما گفته می‌شود که میزان آن بسیار بیشتر بوده است، این مسأله سیاست‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپا را به چالش خواهد کشید و به دردسری جدید برای این بانک تبدیل شده است. 

تا پیش از این بانک مرکزی اتحادیه اروپا می‌گفت که روند افزایش قیمت مصرف‌کننده در این حوزه موقتی بوده و متعهد است که آن را کنترل کند. 

افزایش قیمت حامل‌های انرژی از یکسو و بالا رفتن قیمت مواد غذایی از سوی دیگر یکی از دلایل افزایش تورم در سطح حوزه یورو بوده است. 

بنا به اعلام یورو استات، اداره آمار اتحادیه اروپا، افزایش غیرمعمول قیمت کالاهای صنعتی هم مزید بر علت بالا رفتن تورم در اتحادیه اروپا بوده است. 

بانک مرکزی اتحادیه اروپا بارها طی سال جاری پیش‌بینی خود نسبت به  تورم در حوزه یورو را تغییر داده  است. شاهد آن هستیم در آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد حوزه یورو و اتحادیه اروپا تورم به بالاترین میزان در 13 ماه گذشته رسیده است و به احتمال زیاد این داستان باعث خواهد شد تا بانک مرکزی اتحادیه اروپا تحت فشار عمومی بیشتری قرار بگیرد تا جلوی افزایش قیمت‌ها را که یادآور رشد افسارگسیخته قیمت‌ها در گذشته است، بگیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول