اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بدهی ۱۵ میلیارد ریالی ۴ اداره و دستگاه خدماتی به اداره برق کاشمر

مدیر برق کاشمر گفت: ۴ اداره دولتی و دستگاه خدماتی بابت برق مصرفی‌شان ۱۵ میلیارد ریال به اداره برق بدهکارند.

بدهی ۱۵ میلیارد ریالی ۴ اداره و دستگاه خدماتی به اداره برق کاشمر

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: میزان بدهی مشترکین خانگی و تجاری در کاشمر بابت برق مصرفی ۹ میلیارد ریال است و تنها در حوزه ادارات ۴ دستگاه دولتی و خدماتی بیش از ۱۵ میلیارد ریال بدهی معوق بابت برق مصرفی‌شان دارند.

مدیر برق کاشمر با اشاره به اینکه وصول مطالبات پس از واریز به‌حساب خزانه، در قالب اعتبارات به شرکت برق اختصاص می‌یابد، افزود: شبکه بهداشت با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، مخابرات با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، آب و فاضلاب با ۹میلیارد ریال و شهرداری کاشمر با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دارای بیشترین میزان بدهی در بین ادارات و نهادهای شهرستان هستند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق به‌ویژه در شرایط کنونی تأکید کرد و یادآور شد: ضروری است با رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در میزان مصرف برق بستر را برای کاهش قطعی‌ها فراهم کرد.

صادقی بابیان اینکه از زمان اعمال قطعی‌های برق که روزانه به مشترکین اطلاع‌رسانی می‌شد، گروه‌های بازرسی نیز بر مصرف برق در ادارات و سازمان‌ها نظارت می‌کنند، ابراز کرد: در این مدت به ادارات و نهادهایی که الگوی مصرف را رعایت نکردند، تذکر و اخطار داده شد.

وی اذعان کرد: متأسفانه به دلیل عدم توجه به اخطارهای داده‌شده مبنی بر رعایت الگوی مصرف، مجبور به قطع برق ایستگاه تحقیقات کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر شدیم.

مدیر برق کاشمر با یادآوری اینکه مشترکین برق می‌توانند با نصب اپلیکیشن «برق من» از زمان خاموشی منطقه خود مطلع شوند، بیان کرد: بسیاری از خدمات دیگر نیز از طریق این اپلیکیشن برای مشترکین قابل دریافت است و نیازی به مراجعه حضوری به اداره برق نیست.

وی همچنین به اجرای طرح بهارستان به‌منظور اصلاح شبکه‌های برق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: فاز نخست این طرح که ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار به آن اختصاص‌یافته است در روستاهای بهاریه، زنده جان و کاژغونه از توابع کاشمر و علی‌آباد و بختیار از توابع کوهسرخ در دست اجراست.

صادقی با تأکید بر اینکه با توجه به عملکرد انجام‌شده در این طرح، به‌زودی اعتبار موردنیاز برای اجرای طرح بهارستان در ۵ روستای جدید ابلاغ می‌شود خاطرنشان کرد: به‌منظور کاهش تلفات برق و نیز میزان برق مصرفی مشترک، طرح تعویض کنتورهای خراب در دستور کار قرارگرفته است، به‌طوری‌که از ابتدای سال از ۳۵۰ سهمیه تعیین‌شده برای تعویض کنتورها تاکنون ۲۳۱ دستگاه کنتور تعویض شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول