اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دولت روسیه برای افزایش سکونت در مناطق شرقی به 95 هزار نفر زمین مجانی داد

دولت روسیه در راستای برنامه خود برای افزایش سکونت مردم در مناطق شهری این کشور، به 95 هزار نفر از مردم این کشور زمین مجانی داد.

دولت روسیه برای افزایش سکونت در مناطق شرقی به 95 هزار نفر زمین مجانی داد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، تا کنون حدود 95 هزار نفر از مردم روسیه توانستند در قالب طرح دولت این کشور هر کدام یک هکتار زمین رایگان دریافت کنند.

یوری تروتنف، معاون نخست‌وزیر روسیه و نماینده رئیس‌جمهور در مناطق فدرال شرق دور این کشور با اعلام این گزارش به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در مجمع اقتصادی شرقی که هم اکنون در روسیه در حال برگزاری است، گفت: ما به اجرای این برنامه در شرق دور ادامه خواهیم داد و طی چند روز آینده 95 هزار نفر به صورت رایگان یک هکتار زمین می‌گیرند.

تروتنف تأکید کرد: افرادی که این زمین‌ها را دریافت می‌کنند یا از آنها برای ساخت خانه استفاده خواهند کرد و یا اینکه برای کشاورزی، گردشگری و یا ایجاد مراکز تفریحی از آنها بهره خواهند برد.

طرح ارائه زمین رایگان در سال 2016 در دستور کار دولت روسیه قرار گرفت و تلاش می‌شود تا در قالب اجرای این سیاست منطقه شرق روسیه شاهد توسعه جمعیت باشد. به طور کلی هر شهروند روسی می‌تواند یک هکتار زمین رایگان در شرق این کشور دریافت کند.

حتی شهروندان خارجی که یکی از اجدادشان در روسیه به دنیا آمده باشد نیز می‌تواند برای دریافت این میزان زمین اقدام کنند. کسانی که یک هکتار رایگان را می‌گیرند می‌توانند از این زمین برای هر اقدام قانونی استفاده کنند اما به مدت 5 سال نه اجازه اجاره دادن آن را دارند و نه می‌توانند آن را بفروشند.

مقامات روسیه می‌گویند: این کشور 198 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد که 28 میلیون هکتار آن دولتی بوده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول