اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سردار یوسفعلی‌زاده درگذشت سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پیامی درگذشت مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

سردار یوسفعلی‌زاده درگذشت سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت سردار مجاهد سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.‌

بدون شک خدمات ارزنده و مخلصانه وی در مسئولیت‌های مهم طی چهار دهه اخیر از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و سپس ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نیروهای مسلح کشور برای پاسداری از امنیت ملی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار خواهد بود.

این فقدان بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)، خانواده مکرم و آحاد نیروهای مسلح مقتدر و افتخارآفرین تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، رضوان واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و برای عموم مصیبت‌دیدگان گرانقدر و همرزمان و علاقه‌مندان وی صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.

حسینعلی یوسفعلی‌زاده
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی»

گفتنی است؛ سیدحسن فیروزآبادی در سال ۱۳۳۰ در مشهد، در خانواده‌ای مذهبی و از پدر و مادری که اهل فیروز آباد، یزد بودند زاده شد، وی دوران تحصیلات ابتدایی را در مدارس شرق مشهد گذراند و دوران دبیرستان را نیز در دبیرستان نصرت‌الملک ملکی تحصیل کرد و تحصیلات خود را تا مقطع دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد گذراند و در سال ۱۳۵۹ فارغ‌التحصیل شد، فیروزآبادی در دوران جنگ ایران و عراق به عنوان فرمانده وقت قرارگاه خاتم‌الاانبیاء، فعالیت می‌کرد و پس از پایان جنگ در سال ۱۳۶۸ مقام معظم رهبری، وی را به درجه سرلشکری نائل و به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند و در سال ۹۵ نیز او به سمت مشاور عالی فرماندهی کل نیروهای مسلح منصوب شد.

وی در ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول