اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مصر: بازسازی غزه طی روزهای آینده آغاز می‌شود

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصری از آغاز نزدیک روند بازسازی غزه پس از نشست سه‌جانبه اخیر در قاهره خبر داد.

مصر: بازسازی غزه طی روزهای آینده آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصری گفت، کار ساخت و ساز در نوار غزه به منظور بازسازی این منطقه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی افزود، مرحله اول که مربوط به از بین بردن آثار تخریب در نوار غزه بوده، در آستانه تمام شدن است.

راضی در ادامه گفت، در نشست سه‌جانبه مصری-اردنی-فلسطینی که پنجشنبه هفته گذشته در قاهره برگزار شد، به تلاش‌ها برای بازسازی غزه پرداخته شد .

بنا به گفته وی، از دیگر محورهای رایزنی در نشست مذکور، تلاش برای تثبیت آتش‌بس در غزه و آتش‌بس فراگیر در قدس و کرانه باختری و نیز توقف کل اقدامات خصمانه و شهرک‌سازی بود.

بسام راضی در ادامه افزود، این نشست بر ثبات موضع مصر و اردن در حمایت از مسأله فلسطین و تأکید بر راهکار دو دولتی، بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷، تشکیل کشور فلسطین با مرکزیت قدس شرقی و بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین تأکید کرد.

وی تصریح کرد، در نشست مذکور از جامعه بین‌الملل و کمیته چهارجانبه صلح (روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) خواسته شد در سایه دولت جدید آمریکا و نیز کابینه ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی، افقی سیاسی برای احیای روند صلح ترسیم کنند.

راضی افزود، همچنین بر ادامه تماس‌ها میان فلسطین، مصر و اردن در سطح وزرای خارجه و رؤسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تأکید شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول