اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی تولید ۵۷۸۵ تن گردو در استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار و ۷۸۵ تن گردو از باغ‌های این استان برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۵۷۸۵ تن گردو در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی قرائیان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سطح زیر کشت گردو در استان سمنان سه هزار و ۵۵۲ هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار و ۷۸۵ تن گردو از باغ‌های این استان برداشت شود.

وی به ارقام گردوی کشت‌شده در باغ‌های استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: عمده ارقام بومی شهمیرزاد بوده و کشت ارقام پیوندی دیرگل نیز در استان توسعه یافته است.

قرائیان افزود: عمده باغ‌های گردو در شهمیرزاد و ییلاقات اطراف آن است؛ اما باغ‌های گردو در شاهرود و پشت بسطام، کلاته و آستانه در دامغان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه به‌طور عمده گردو در مناطق شمالی و کوهپایه‌ای استان سمنان بیشتر کشت می‌شود، اضافه کرد: گردوی این استان علاوه بر مصرف داخل به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره زمان برداشت این محصول نیز عنوان کرد: برداشت گردو در این استان از نیمه شهریورماه آغاز شده است و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول