اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آماده‌باش ارتش صهیونیستی از جنین تا غزه بعد از فرار شش اسیر

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام حالت آماده‌باش در سراسر فلسطین اشغالی، تعداد زیادی از نظامیان ذخیره و بالگرد را جهت عملیات جست‌وجو برای یافتن شش اسیر فلسطینی اعزام کرد.

آماده‌باش ارتش صهیونیستی از جنین تا غزه بعد از فرار شش اسیر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرار موفق شش اسیر فلسطینی از زندان به اصطلاح «فوق امنیتی» رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها را به نگرانی و واهمه شدیدی فرو برده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گزارش داد: «تقریباً ساعت ۰۱:۰۰ بامداد، نگهبانان زندان متوجه ناپدیدشدن تعدادی از زندانیان از سلول خود شدند و ساعاتی بعد تونلی را پیدا کردند که شش زندانی از آن فرار کرده بودند».

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد در پلیس رژیم صهیونیستی، حادثه فرار اسرای فلسطینی از زندانی که صهیونیست‌ها به آن «زندان فوق‌امنیتی جلبوع» می‌گویند، را به طور کلی «یکی از خطرناک‌ترین حوادث امنیتی» در این رژیم توصیف می کند.

با این حال، وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز» گزارش داد فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع حدود ساعت ۳:۲۵ صبح آغاز شد و این اقدام نیم ساعت طول کشیده است.

در پی این خلأ امنیتی در رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگر از شهرک‌نشینان خواست در جست‌وجوی شش اسیر فلسطینی در شهرک‌های نزدیک زندان جلبوع کمک کنند.

یگان اطلاع‌رسانی ارتش اسرائیل همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پلیس و ارتش عملیات جست‌وجوی برای یافتن زندانیان فلسطینی فراری از زندان جلبوع را آغاز کرده است».

در این بیانیه آمده است که بالگردها و پهپادهای شناسایی در حال پرواز بر فراز منطقه «بیسان» واقع در شمال فلسطین اشغالی برای یافتن اسرای فلسطینی هستند.

«تال لیف‌رام» روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز درباره این اتفاق گفت: «فرار زندانیان از جلبوع اتفاقی است که بلافاصله سطح هشدارهای امنیتی کامل را از جنین تا غزه بالا می‌برد».

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز خبر داد: «نیروهای ذخیره ارتش به منطقه زندان جلبوع فراخوانده شدند تا به پلیس، شاباک و مدیریت زندان برای یافتن زندانیان فراری کمک کنند».

این رسانه نظامی همچنین افزود: «حدود ۴۰۰ زندانی فلسطینی از زندان جلبوع در ساعات آینده به منظور آماده‌سازی بررسی جامع در زندان درپی نگرانی از تونل‌های بیشتر، به دیگر زندان‌ها منتقل می‌شوند».

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم نیز با بیان اینکه صدها نفر از یگان‌های ویژه پلیس به زندان جلبوع فراخوانده شدند، گفت چند ایست بازرسی بسته شده و تدابیر امنیتی در ایستگاه‌های نظامی در کرانه باختری نیز تشدید شدند.

بر اساس گزارش‌ها، آنها از طریق تونلی که حفر کرده‌اند، فرار کرده‌اند و در میان آنها نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول