اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

گزارش «فارس‌من» از تجمع کارنامه‌سبزها؛ جوان‌هایی که برای تدریس چشم‌انتظار آموزش‌وپرورش هستند +فیلم

کارنامه‌سبزها برای استخدام در آموزش‌وپرورش مقابل وزارت‌خانه تجمع کردند. «فارس من» به میان آنها رفت و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها قرار گرفت.

گزارش «فارس‌من» از تجمع کارنامه‌سبزها؛ جوان‌هایی که برای تدریس چشم‌انتظار آموزش‌وپرورش هستند +فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از پرامضاترین پویش‌ها در فارس من متعلق به «کارنامه سبزهای ماده ۲۸» است که بارها مطالبات آنها از سوی این خبرگزاری پیگیری شده است. این گروه داوطلبانی هستند که در آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز آموزش و پرورش توانسته اند نمره قبولی و حتی بالاتر را اخذ کنند اما با این حال، نتوانسته اند به سیستم آموزشی کشور راه یابند. خواسته این جمع ورود به سیستم آموزش و پرورش برای تدریس است اما به رغم تجمعات بسیار این گروه، مجلس و وزارت آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ روشنی به این داوطلبان ارائه نداده‌اند.

کارنامه سبزهای ماده ۲۸ آن دسته از داوطلبانی هستند که در آموزش استخدامی وزارت آموزش و پرورش نام نویسی می‌کنند و در آزمون کتبی نمره لازم را کسب می‌کنند اما پس از آزمون شفاهی این افراد اغلب به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش رد خواهند شد. براساس اساسنامه های موجود در دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند با شرکت در  آزمون استخدامی، به استخدام آموزش و پرورش در بیایند اما این پیش شرط وجود دارد که باید دوره هایی را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بگذرانند.

فارس من به عنوان حامی مردم، پویش‌های این گروه از مطالبه گران را پیگیری کرده است، اما تاکنون مسئولان پاسخ روشن و شفافی برای استخدام داوطلبان ماده ۲۸ دارای شرایط استخدام نداده اند، وزارت آموزش و پرورش باید نخست مشخص کند که آیا این حکم از کمبود معلمان در مدارس را می‌تواند با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ فرهنگیان و رجایی پاسخ بدهد یا خیر، اگر این گونه نیست چرا با به کارگیری معلمان جوان از طریق ماده ۲۸ مخالفت می‌کند؟

فیلم زیر تلاش خبرنگار ما را نشان می‌دهد که تجمع کارنامه سبزهای ماده ۲۸ مقابل وزارت آموزش و پرورش را به تصویر کشیده است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول