اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

عبور فارس‌ من از مرز 4 میلیون مخاطب/ پلتفرم پیگیری مطالبات با امضاهای واقعی!

مخاطبان «فارس من» از مرز چهار میلیون نفر گذشت. برنامه‌های پیش‌ روی فارس‌ من چیست؟

عبور فارس‌ من از مرز 4 میلیون مخاطب/ پلتفرم پیگیری مطالبات با امضاهای واقعی!

گروه فارس من خبرگزاری فارس؛ دقایقی پیش مخاطبان «فارس من» از مرز ۴ میلیون نفر گذشت! چهار میلیون شهروند دغدغه‌مندی که این پلتفرم را برای انتشار مطالبات یا حمایت از پویش‌های موردعلاقه انتخاب کرده‌اند.

 

بیش از ۴۰هزار مطلب و حدود ۷ و نیم میلیون امضای واقعی (حمایت) برای آنها، امروز نشان از اعتماد مردم به رسانه برای حل مشکلاتشان دارد. مسائلی از جنس مختلف و متنوع که هرکدام داستانی برای خودش دارد. اکثراً از جنس مطالبه و با وجود نقص یا مشکلی در زندگی مردم به ثبت رسیده اند. اما مسائل کلان، انتقاد یا پیشنهاد، سوال و ایده و راه حل هایی که شما ثبت کردید هم کم نیستند. 

 

خدا را شاکریم که تاکنون توانسته ایم با نزدیک به ۳۰هزار سردبیر سوژه به صورت حضوری در خبرگزاری فارس، تلفنی یا در گفتگوی زنده شبکه های اجتماعی فارس من ارتباط بگیریم و پای حرفشان بشینیم. این یعنی در کنار پیگیری مطالبه شما از مسئولین تلاش کردیم تا حرفتان را با صدای بلند فریاد بزنیم. اما تعداد مطالبات به نتیجه رسیده هم کم نبودند. قریب ۲۵ درصد از مطالباتی که به میزان امضای مقرر رسیده بود با پیگیری خبرنگاران ما به نتیجه رسید  و البته تا همین امروز حدود  ۳۰ هزار مطالبه شما توسط همکاران پیگیری شده است.

 

حالا امروز با گذشت کمتر از سه سال از آغاز به کار سامانه فارس من و نقش آفرینی مردم در رسانه برای مطالبه خواست هایشان، مفتخریم که اعلام کنیم، مردمِ ما به فصل جدیدی از تعامل و کنش گری راه پیدا کرده و خبرنگاری را به همان معنای مقدس خود تفسیر کردند.

 

با این همه اما دارایی ما فقط اعتماد شما نیست. چیزی که درکنار آن برای ما باعث مسرت شده، آشنایی با گروه هایی مردمی ای است که کمکشان در حل مشکلات مردم غنیمت بود. مردمی که حضور و رغبتشان ما را بر آن داشت تا «باشگاه سردبیران» را کلید بزنیم. باشگاهی برای هدایت ظرفیت بالای مردمی به سمتِ درستِ حل مشکلات عامه مردم در ضمن آموزش رسانه ای.

 

اما این همه ماجرا نیست؛ اقدامات اولیه برای «سامانه خبرنگاران آزاد» بعنوان پروژه اصلی فارس من در فاز جدید شروع شده. این سامانه که ذیل اپلیکیشن فارس من تعریف میشود، به طور خلاصه راهیست برای حضور خبرنگاران دغدغه مند برای پیگیری مسائل مردم. در واقع دیگر فقط خبرنگاران فارس پیگیر سوژه های شما نخواهند بود ولی حتما سوژه ای بدون پیگیری خبرنگاران فارس نخواهد ماند.

 

حال که مهم ترین اقدامات فازهای بعدی فارس من را برای همراهان همیشگی مان شفاف کردیم بگذارید از مدل درآمدزایی آن هم برای علاقه مندان حرفه ای حوزه  خبر هم بگوئیم. مدلی که به صورت مرحله ای و با اخذ امتیاز برای اعضا پیش می رود و علاوه بر تخصیص صفحات شخصی، اعطای کارت خبرنگاری و دوره های رایگان آموزشی، در نهایت با تایید هویت و تخصص افراد از تولیدات ویژه مخاطبان حمایت مالی نیز صورت می گیرد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


همه ما امیدواریم و پرتلاش که در آستانه تحول مدیریت کشور بشود گره های بزرگ و کوچک مردم را حل کرد و برای ایرانی آبادتر و خوشحال تر صبورانه کوشید. فارس من بعنوان اولین و بزرگترین پلتفرم ایرانی با هدف حل مشکلات مردم، روزآمدترین ایده های تحولی و فازهای جدید برای گام های بلند خود را به پشتوانه مردم برخواهد داشت.

حمیدرضا عسگری‌مزین
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول