اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شناسایی 339 بیمار کرونایی جدید در یزد/واکسیناسیون تنها راه مقابله با کروناست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به فوت سه شهروند طی 24 ساعته گذشته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در یزد، گفت: در شبانه روز گذشته، بیش از 300 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

شناسایی 339 بیمار کرونایی جدید در یزد/واکسیناسیون تنها راه مقابله با کروناست

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، در پی بحران دنیاگیری بیماری کروناویروس در نقاط مختلف جهان، دنیاگیری کروناویروس در ایران به‌صورت رسمی در ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تأیید شد.

هرچند به گفته برخی متخصصان از دی ماه بیمارانی با علائم کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که به علت نو پدید بودن بیماری مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند و به گفته معاون وزیر، چون در مقطع اوج همه‌گیری بیماری آنفلوانزای H۱N۱ بود، نظام سلامت به اشتباه آن را آنفلوانزا تشخیص داده و دیر متوجه ورود بیماری می‌شود.

از سوم اسفند ۱۳۹۸ وضعیت در ایران از سفید خارج و وارد وضعیت زرد شد و در هشت اسفند مایک رایان مدیر اجرایی برنامهٔ فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: ایران که در هفتهٔ گذشته فقط دو مورد ابتلا داشته‌است.

 نخستین پیک این  بیماری در ایران از اسفند ۱۳۹۸ تا فرودین ۱۳۹۹ رخ داد که در نتیجه اجرای قرنطینه از شدت ابتلا کاسته شد و با رفع محدودیت‌ها بیماری مجدداً اوج گرفت و پیک دوم آن از اواخر خرداد ۱۳۹۹ به وقوع پیوست.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی که در ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ منتشر شد، برآورد کرد که آمار واقعی افراد جان‌باخته حدود دو برابر و تعداد مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است و در مجموع، در چند ماه نخست شیوع بیماری مشکل کم شماری به علت کمبود امکان تست بیماران وجود داشته‌است.

در ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کووید-۱۹ در ایران در بیمارستان امام خمینی تهران و استان‌های دیگر با واکسن اسپوتنیک وی روسیه آغاز شد.

قطار واکسیناسیون کرونا روی ریل سرعت

دکتر محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص وضعیت واکسیناسیون در این استان، اظهار کرد: در شهرستان یزد، در حوزه شهری متولدین ۱۳۶۲ و ماقبل و  در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ می توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: گروه سنی ۳۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۲ و ما قبل) در شهر یزد و گروه سنی ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵ و ما قبل ) در مناطق روستایی شهر یزد می‌توانند جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد گفت: در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ و ماقبل و در مناطق روستایی در شهرستان‌ها متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل مشمول واکسیناسیون می‌باشند.

وی با بیان این‌که واکسیناسیون تنها راه مقابله با کروناست و تمام واجدین شرایط باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، ادامه داد: مشخصات این افراد در مراکز بهداشتی وجود دارد و به تدریج برای آنان به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

 دکتر دهقانی خاطرنشان کرد: این افراد در صورت عدم دریافت پیامک، می توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهری و در مناطق روستایی می‌توانند به مراکز بهداشتی روستایی مشخص شده برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: انجام واکسیناسیون کرونا به معنای پایان کرونا نیست و همچنان استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی فیزیکی و شستن دست ها را باید جدی بگیریم.

کرونا در یزد همچنان جان می‌گیرد

دکتر ابراهیم سلمانی با اشاره به وضعیت ناپایدار استان در بحث شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تهیه شده از  ۹۲۹ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۳۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

 وی افزود: از تعداد کل بیماران شناسایی شده در ۲۴ ساعته گذشته ۵۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۸۳ نفر در منزل دوره نقاهت خود را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان گفت: هفت بیمار در اردکان ، یک بیمار در اشکذر، دو بیمار در بهاباد، یک بیمار در خاتم ، ۹ بیمار در مهریز ، ۱۰ بیمار در میبد و ۲۶ بیمار در شهرستان یزد شناسایی شدند.

سلمانی با اشاره به فوت سه  بیمار در شبانه روز گذشته نیز تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته یک نفر در خاتم ، یک نفر در میبد و یک نفر از ساکنان شهر یزد قربانی کووید ۱۹ شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵۸  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول