اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کرونا مصرف آب را در اصفهان 15 درصد افزایش داد

کارشناس هماهنگی و مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: الزامات ناشی از رعایت بهداشت فردی برای مقابله با ویروس کرونا سبب افزایش 15 درصدی مصرف آب در استان اصفهان شده است.

کرونا مصرف آب را در اصفهان 15 درصد افزایش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا، علیرضا شرافتی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای شیوع بیماری کرونا مصرف آب در شهرستان‌های مختلف استان بین ۱۲ تا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

کارشناس هماهنگی و مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: علت این تفاوت ناشی از میزان شیوع بیماری، فرهنگ مصرفی مردم و تفاوت اقلیم‌ها است، این بیماری به طور میانگین باعث افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب شده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی، خطر ابتلا به رفتارهای وسواس‌گونه را یادآور شد و افزود: پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد با رعایت نظافت و رفتارهای احتیاطی بیش از حد و اجبار دیگران به رعایت این رفتارها، رفتارهای وسواس‌گونه را در خود و اطرافیان القا می‌کنند.

شرافتی با بیان اینکه رفتارهایی مانند شست‌وشوی دست و صورت، استحمام، شستشوی لباس‌ها، ظروف، سطوح، وسایل در برخی افراد به صورت افراطی انجام می‌شود، بیان کرد: هر شهروند می‌تواند با آگاهی به میزان تأثیر خود در مدیریت مصرف آب، در جلوگیری از اتلاف منابع‌ آبی نقش به‌سزایی داشته باشد.

کارشناس هماهنگی و مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مطرح کرد: خطر ابتلا به رفتارهای وسواس‌گونه به مرور زمان با بر هم زدن تعادل شیمیایی مغز، رفتارهای تکراری را ملکه ذهن می‌کند که این وسواس‌های فکری جزئی از رفتار خواهد شد.

وی با تأکید بر این که گذر از بحران شیوع کرونا ویروس، نیازمند سلامت جسمی و روانی است، ادامه داد: رعایت نظافت و شست‌وشوی کامل دست‌ها نباید با اختلال استرس و اضطراب شدید، تمام زندگی ما را تحت ‌تأثیر قرار دهد و خود و اطرافیان را دچار بیماری وسواس کند.

شرافتی دو روش درمان دارویی- مشاوره و رفتار درمانی را مؤثرترین شیوه‌های مقابله برای افراد مبتلا به بیماری وسواس دانست و ابراز کرد: کسی که به اختلال وسواس مبتلا است اگر تحت درمان قرار نگیرد، شدت وسواس به مرور زمان زیاد می‌شود به نحوی که در انجام کارهای روزانه‌ هم با مشکل مواجه خواهد شد.

کارشناس هماهنگی و مدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تأکید بر این‌که شدت درگیری فرد درباره افکار یا اعمال وسواسی متفاوت است و می‌تواند از خفیف تا فوق شدید باشد، خاطرنشان کرد: از آنجا که مدیریت مصرف آب مسأله مهمی است، دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان سعی کرده با تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی نظیر برنامه «جاری حیات» آموزش‌های لازم را در خصوص چگونگی مصرف آب به مشترکان شهری و روستایی ارائه کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول