اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کرایه سرویس مدارس در قزوین 30 درصد افزایش پیدا کرد

با تصویب لایحۀ شهرداری، شورای شهر قزوین با افزایش 30 درصدی قیمت کرایۀ سرویس مدارس در سال تحصیلی 1400-1401 موافقت کرد، در صورت نیمه حضوری بودن مدارس نیز، کرایه سرویس کامل خواهد بود.

کرایه سرویس مدارس در قزوین 30 درصد افزایش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ولی چگینی عضو شورای شهر قزوین در جلسۀ این شورا که عصر امروز برگزار شد، عنوان کرد: پیشنهاد نرخ سرویس مدارس، در جلسۀ کمیسیون با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، بحث شده و بعد از بحث و بررسی با لایحۀ 30 درصد افزایش قیمت سرویس مدارس موافقت شد.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: مقرر شد کارگروه برای نواحی منفصل شهری هم پیشنهاد مناسبی را در سال آینده به شورا ارائه دهد، با توجه به اینکه ساکنان مناطق منفصل شهری از لحاظ اقتصادی توان مالی ضعیف‌تری دارند، افزایش قیمت برای آن‌ها سنگین است، لذا قرار شد در سال بعد کارگروه بتواند راهکاری برای این مناطق پیش‌بینی کند.

چگینی با اشاره به شرایط کرونایی و احتمال تعطیلی تدریس حضوری و یا نیمه حضوری شدن مدارس نیز اظهار کرد: اگر به واسطۀ کرونا از 26 روز جاری در ماه، 13 روز هم دانش آموزان به مدارس بروند، همچنان حقوق کامل به رانندگان سرویس باید پرداخت گردد و اگر کمتر از 13روز باشد این نرخ روزشمار خواهد بود.

اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: در بحث سرویس مدارس، مسئولیت مدیریت، نظارت، ارزشیابی و راهبری سرویس‌ها طبق قانون به عهدۀ کارگروه مادۀ 18 گذارده شده است، در این کارگروه، نمایندۀ شورا، شهرداری، آموزش پرورش و ناجا حضور دارند و هرساله یکی از بحث‌های کارگروه مادۀ 18، تعیین نرخ سرویس‌ها است.

وی با اشاره به لایحۀ افزایش 30 درصدی کرایه سرویس مدارس عنوان کرد: اگر شرایط کرونایی شهر زرد، نارنجی یا قرمز هم باشد، وضعیت به باز بودن مدارس بستگی خواهد داشت و اگر مسافران 2 نفر و یا 3 نفر باشد، باز هم همان مبلغ از والدین دریافت خواهد شد.

عرشیان با اشاره به امکان لغو آموزش حضوری مدارس یا برقراری کلاس‌ها در تعداد کمتر از 13 روز در ماه، تصریح کرد: در قرارداد رانندگان لحاظ می‌شود که اگر قرارداد سرویس را امضا کنند، به معنای آگاهی از وضعیت موجود است و اگر از 13 روز در ماه بیشتر شد حقوق کامل را دریافت کرده و اگر کمتر شد به صورت روزشمار دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان با رأی اعضای شورای شهر قزوین، با افزایش 30 درصدی قیمت کرایۀ سرویس مدارس در سال تحصیلی 1400-1401 موافقت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول