اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟/ سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید

با وجود واکسیناسیون گسترده در آمریکا، این کشور با موجی تازه از مبتلایان به ویروس کرونا مواجه و و همین روند صعودی منجر به بروز رفتارهای عجیب از سمت برخی از شهروندان آمریکایی شده است.

ماجرای مصرف داروی ویژهٔ دام برای پیشگیری از کرونا در آمریکا چه بود؟/ سازمان غذا و دارو: شما اسب و گاو نیستید

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، با وجود واکسیناسیون گسترده در آمریکا، این کشور با موجی تازه از مبتلایان به ویروس کرونا مواجه شده است؛ به گونه ای که میانگین هفتگی مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا در ماه گذشته به بیش از ۱۳۵هزار نفر رسید؛ آمریکا همچنان در میان کشورهایی است که بالاترین مبتلایان به بیماری همه‌گیر را دارد و این مساله در نواحی جنوبی آمریکا وخیم‌تر است. در ماه اوت ( مرداد ماه)،  بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا به ثبت رسید که این میزان بیش از سه برابر مبتلایان به ویروس کرونا در کشوری همچون هند بود و همین روند صعودی منجر به بروز رفتارهای عجیب از سمت برخی از شهروندان آمریکایی شد. برخی از این افراد برای محفاظت از خود در برابر ویروس کرونا از داروهای ویژه دام نظیر  «Ivermectin» استفاده می‌کردند که منجر به اعتراض سازمان غذا و داروی آمریکا و هشدار به افراد نسبت به مصرف آن شد که در گزارش زیر به آن پرداخته‌ایم:

* توئیت سازمان غذا و داروی آمریکا: شما اسب نیستید، مصرف داروی ضد انگل مخصوص حیوانات را تمام کنید

این سازمان دولتی که به طور خلاصه با نام FDA شناخته می شود  در پستی در توئیتر خطاب به آمریکایی ها گفت:”شما اسب نیستید، گاو نیستید، به طور جدی از همه می خواهیم که این عمل را متوقف کنند». از توئیت این سازمان چنین بر می‌آید که بعضی از آمریکایی‌ها برای درمان یا پیشگیری از بیماری کرونا از دارویی به نام Ivermectin استفاده می‌کنند که مخصوص دفع انگل در حیوانات است. توئیت سازمان FDA خواننده را به لینکی وصل می‌کند که خطرات خوردن این دارو توسط انسان را گوشزد می‌کند. این سازمان اخیرا گزارشاتی دریافت کرده درباره افرادی که به علت مصرف داروی مذکور در بیمارستانها بستری شده‌اند، اما این دارو مخصوص مبارزه با انگل در حیوانات است.

* داروی آیورمکتین ضد انگل است نه ضد ویروس

سازمان غذا و دارو آمریکا تاکید کرده که داروی آیورمکتین برای درمان یا پیشگیری کرونا در انسان‌ها تائید نشده است و این دارو یک داروی ضدانگل است نه ضدویروس. همچنین داروی آیورمکتین حیوانی برای حیوانات سنگین‌وزن مانند اسب و گاو با آیورمکتین انسانی بسیار متفاوت است.

* ایورمکتین برای پیشگیری از کووید ۱۹ در انسان تأیید نشده

سازمان غذا و داروی آمریکا ایورمکتین را برای استفاده در درمان یا پیشگیری از کووید ۱۹ در انسان تأیید نکرده است. قرص‌های ایورمکتین در دزهای بسیار ویژه برای برخی از کرم‌های انگلی تأیید شده است؛ ضمن اینکه آماده سازی‌های ایورمکتین برای حیوانات با داروهای مورد تایید برای انسان بسیار متفاوت است.محصولات ایورمکتین برای حیوانات با محصولات ایورمکتین برای انسان‌ها متفاوت است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول