اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعلام آمادگی چین برای حفظ ارتباط با دولت جدید افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سوالی در خصوص دولت جدید افغانستان که دیروز از سوی طالبان اعلام شد، گفت پکن ارتباط خود با دولت و رهبر جدید افغانستان را حفظ خواهد کرد.

اعلام آمادگی چین برای حفظ ارتباط با دولت جدید افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که پکن آماده است تا ارتباط خود را با دولت و رهبر جدید در افغانستان حفظ کند. 

به گزارش «رویترز»، وانگ این اظهارنظر را در نشست روزانه در پکن در پاسخ به این سوال که آیا چین دولت جدید افغانستان را که مقامات آن روز سه‌شنبه معرفی شدند، به رسمیت می‌شناسد، مطرح کرد و افزود چین به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد.

روز گذشته و پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

به گفته مجاهد، «ملاهبت‌الله آخوندزاده» همچنان به عنوان رهبر باقی می‌ماند و اسم رسمی دولت جدید، امارت اسلامی افغانستان خواهد بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ ما انتظار داریم جهان به دشمنی با افغانستان پایان دهد و دست یاری به سوی مردم افغانستان دراز کند.

پیش از آن نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورهاست.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در تماس تلفنی ۲۹ اوت خود با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که جامعه بین‌المللی باید با طالبان تعامل داشته باشد و آن‌ها را راهنمایی مثبت کند.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که واشنگتن به موضع به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان حتی نزدیک هم نیست. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول