اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ویرجینیا مجسمه «لی ریچموند» را پایین می کشد/حذف مهمترین مجسمه کنفدراسیون آمریکا

به دنبال اعتراضات و پیگیری های جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» ایالت ویرجینیا قرار است روز چهارشنبه مجسمه «لی ریچموند» راپس از ۱۳۰ سال به خاطر مساله نژادی پایین بکشد.

ویرجینیا مجسمه «لی ریچموند» را پایین می کشد/حذف مهمترین مجسمه کنفدراسیون آمریکا

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، ایالت ویرجینیا قرار است روز چهارشنبه مجسمه «لی ریچموند» را به خاطر مساله نژادی پایین بکشد.

ریچموند، ویرجینیا آسوشیتدپرس(AP) - مجسمه مرتفع ژنرال کنفدراسیون «رابرت لی» در ریچموند، ویرجینیا، روز چهارشنبه به عنوان نمادی از بی عدالتی نژادی، بیش از ۱۳۰ سال پس از احداث آن به افتخار رهبر جنگ داخلی جنوب، برداشته می شود.

در حالی که بسیاری از نمادهای دیگر کنفدراسیون در جنوب بدون اطلاع قبلی از بین رفته اند تا از تجمع بی رویه جلوگیری شود، دفتر فرماندار «رالف نورثام» قصد دارد این رویداد را مستقیماً در رسانه های اجتماعی پخش کند.

نورتهام در بیانیه خبری روز دوشنبه گفت: بزرگترین بنای یادبود ویرجینیا برای شورش کنفدراسیون این هفته تخریب خواهد شد. این یک گام مهم برای نشان دادن این است که ما چه هستیم و برای منافع و ارزش های مشترکمان اهمیت و ارج قائل هستیم.

مجسمه برنزی ۲۱ فوت (۶.۴ متری) ارتفاع سوار بر اسب بر روی پایه گرانیت تقریباً دو برابر ارتفاع در مرکز علفی یک میدان ترافیکی در خیابان بنای معروف ریچموند قرار دارد.

فرماندار رالف نورتهام اعلام کرد قرار بود مجسمه را در ژوئن ۲۰۲۰ یعنی ۱۰ روز پس از مرگ جورج فلوید که زیر زانوی یک افسر پلیس مینیاپولیس جان داد و باعث اعتراضات سراسری علیه خشونت و نژادپرستی پلیس شده بود، برداشته شود. این طرح ها با دو شکایت از سوی ساکنان مخالف حذف آن بیش از یک سال متوقف شد، اما احکام هفته گذشته دادگاه عالی ویرجینیا راه را برای برداشتن مجسمه باز کرد.

پس از مرگ فلوید، در ریچموند بیش از دوازده مجسمه دیگر کنفدراسیون توسط مردم سرنگون شده اند.

انتظار می رود به عنوان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین مجسمه های کنفدراسیون در کشور ، حذف قانون لی جمعیت زیادی را به خود جلب کند.

هنگامی که مجسمه در سال ۱۸۹۰ از فرانسه رسید، حدود ۱۰۰۰۰ نفر از اهالی ویرجینیا از واگن ها برای حمل قطعات آن بیش از یک مایل به محل فعلی خود استفاده کردند. ساکنان سفیدپوست نصب مجسمه را جشن گرفتند ، اما بسیاری از ساکنان سیاه پوست همواره آن را به عنوان بنای یادبود برده داری می دانند.

لارنس وست، ۳۸ ساله، عضو جنبش اعتراضی «جان سیاهان اهمیت دارد»، می گوید تصمیم برای برداشتن مجسمه توسط مقامات ایالتی به دنبال فعالیت های اعتراضی جنبش مذکور مجبور به چنین کاری شده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول