اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برداشت بیش از 560 تن سماق از باغات شهرستان هوراند

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند از برداشت سماق در سطح بیش از ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت بیش از 560 تن سماق از باغات شهرستان هوراند

احد طایری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هوراند اظهار داشت: عملکرد این محصول ۸۰۰ کیلو در هکتار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود از کل باغات سماق شهرستان، بیش از ۵۶۰ تن محصول برداشت شود و عملیات برداشت محصول سماق از اواخر مردادماه آغاز و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سماق در این شهرستان به مساحت کل۷۰۰ هکتار وجود دارد که از این مقدار ۵۵۰  هکتار به‌صورت جنگلی و ۱۵۰  هکتار به‌صورت دست کاشت می‌باشد که از لحاظ کیفیت، رنگ و طعم در رتبه اول کشور قرار دارد این سماق تولیدی در کارگاه های سماق کوبی موجود در منطقه که به ۵ مورد افزایش یافته در شرایط بهداشتی فرآوری و بسته‌بندی می.گردد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند، افزود: سماق به لحاظ ارزش غذایی و دارویی، یکی از محصولات منحصر به فرد شهرستان هوراند می باشد که این شهرستان را به پایتخت سماق استان تبدیل کرده است.

طایری اضافه کرد: در طی سال‌های اخیر توسعه باغات سماق با استفاده از روش کشت بافت و بذر غیر از روش مرسوم پاجوش توسط کارشناسان این مدیریت در حال پیگیری می‌باشد تا اراضی شیبدار مستعد کشت سماق هر چه سریع‌تر به باغات سماق تبدیل گردند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول