اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یادواره شهدای جاورده برگزار شد

یادواره شهدای جاورده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

یادواره شهدای جاورده برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، یادواره پایگاهی شهدای روستاهای جاورده و دشت آزادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در این مراسم اظهار داشت: حقیقتا شهدا زنده‌های جاودان هستند که لحظه به لحظه زندگی ما را مشاهده می‌کنند و انتظار آنها از ما این است که راهشان را با اخلاص ادامه دهیم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: در طول تاریخ بشریت تمام تلاش کسانیکه در تحت ولایت شیطان بودند این بود که از ساحت مقدس ولایت معصومین و حجت‌های خدا قداست‌زدایی کنند در همه عصرها این هنر شیطانی وجود داشته است.

وی ادامه داد: یک روز در زمان پیامبر اکرم (ص) و اوج این هنر شیطانی را در زمان ولایت مولا علی علیه‌السلام در سقیفه بنی ساعده می‌بینیم و در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام و نهایت تلاش این حزب شیطانی در زمان امام حسین(ع) بود که ابتدا از ساحت مقدس سید الشهدا قداست‌زدایی کردند.

 

صلولتی گفت: جالب است بدانیم در روز عاشورا این دو ولایت خیلی روشن متجلی می شود ولایت الله در وجود مقدس امام حسین علیه السلام و ولایت شیطان در یزید و شمر و عبیدلله زیاد.

وی ادامه داد: در گروه شیطان عده‌ای  نماز خوان و اهل روزه و اهل حج و حافظ قرآن و حتی اهل نماز شب به قصد قربت آمدند حجت خدا را شهید کردند مشکل عمده این گروه فقط این بود که با ولایت تنظیم نبودند ولایت باور و ولایت یاور نبودند و تا قیام قیامت ملعون شدند.

 

وی با بیان اینکه حقیقتا عبادت بی‌ولایت هیچ فایده‌ای برای انسان ندارد، افزود: در صف ولایت الله اصحاب سید الشهدا هستند هم اهل نماز و روزه و زکات و حج و قرآن و نماز شب هستند اما همه اینها در ذیل ولایت پذیری ارزش پیدا می‌کند.

صلواتی با بیان اینکه امروز پیام شهیدان درس ولایت مداری است خاطرنشان کرد: ولایت الله و ولایت پیامبر و ائمه هدی و ولایت امام عصر«عج» در وجود مبارک رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب حضرت امام خامنه‌ای متجلی است.

امام جمعه قلعه رئیسی اضافه کرد: در سران استکبار جهانی رأس همه آمریکا این شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است و رسالت مردم و همه عزیزان این است که با الگو پذیری از شهیدان در صف ولایت حجت خدا باشیم که ان شاءالله در قیامت با شفاعت شهیدان با انبیاء و اولیاء الهی محشور می شویم.

 

سید حمزه محقق‌زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه برگزاری یادواره‌ها باعث می‌شود که رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا برای نسل جدید بازگو و شناخته شود.

همچنین یک فرمانده دفاع مقدس گفت: شهدا نماد قدرت اخلاص و صداقت بودند هر گاه اسمی از مردانگی می‌شود این شهدا بودند که حرف اول را می‌زدند.

روستاد از نقش شهدا و جانبازان و نیروهای اعزامی از چاروسا در جنگ تحمیلی گفت: حقیقتا نیروهای اعزامی از چاروسا با دلاوری‌های خود نقش زیادی در پیروزی‌های زمان جنگ در گردان‌هایی که فرماندهی کردم داشته‌اند.

وی تصریح کرد: از شهدای زنده ی ۸ سال دفاع مقدس که از نیروهای چاروسا چاروسا و دهستان جاورده بودند آقای مقدسی جانباز شیمیایی است که تا پای جان جنگید و دلیرانه به جنگ با دشمن بعثی تا مرز شهادت رفت.

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول