اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

استان خوزستان دغدغه رهبرانقلاب و رئیس جمهور است

وزیر کشور گفت: استان خوزستان دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است که مجموع این حمایت‌ها قطعا استاندار را پشتیبانی خواهند کرد.

استان خوزستان دغدغه رهبرانقلاب  و رئیس جمهور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد وحیدی وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان که در اهواز در حال برگزاری است، اظهار کرد: خوزستان مهد شهید پرور است و خاک مقدس و با ارزشی در همه زمینه‌ها دارد و زمین آن به واسطه خون شهیدان که از کشور و نظام دفاع کردند مقدس شده است.

وی افزود: این نظام امانتی است و اگر این امانت را درست نگه داریم وفای به عهد پیمانی خواهد شد که با خدا داریم در غیر این صورت نقض عهد کردیم.

وزیر کشور گفت: این امانت یا همان استانداری خوزستان از برادر عزیزی به برادر عزیر دیگری واگذار خواهد شد. آقای سلیمانی دشتکی، فرد خدوم است و ما وظیفه داریم از وی تقدیر کنیم و همانطور که گفته شد در این مدت کوتاه کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشتند.

وی ادامه داد: صادق خلیلیان استاندار جدید را سابق میشناختم و همه خصوصیات یک مسوول بلند پایه در جمهوری اسلامی را دارند.

احمد وحیدی تصریح کرد: خوزستان در مجموع ابعاد مختلف کشاورزی رتبه اول را کشور را دارد از طرفی کشاورزی استان به آب مرتبط است که استاندار جدید در این حوزه متخصص است و ما سعی کردیم که نیروهای خودمان را از بین نیروهای متخصص و مرتبط انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: استان خوزستان دغدغه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است که مجموعه این حمایت‌ها قطعا استاندار جدید را پشتیبانی خواهند کرد.

وحیدی با بیان اینکه یکپارچکی خیلی مهم و شرط موفقیت و حل مسائل است، عنوان کرد: از همه مدیران و فرمانداران حاضر میخواهیم به چیزی جز سربلندی و پیشرفت استان فکر نکنند که این برای ما خیلی مهم است و ان‌شاالله این مهم با یکپارچگی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: خوزستان سربلند و سرافراز قطعه مهمی از این کشور است. سرزمینی که دروازه ما به دنیا و کشورهای عرب  منطقه است و میتوان از این ظرفیت استان الهام بگیریم.

وحیدی اذعان کرد: ترکیب اقوام عرب، لر، بختیاری، و... ظرفیت بسیار خوب و بزرگی است و پنجه در پنجه هم بر مهمترین مسائل فائق می‌آیند.

وی ادامه داد: درست است میگویند باید به خوزستان کمک کرد اما خوزستان با ظرفیت آب، کشاورزی، انرژی، دیپلماسی، هم‌مرزی با کشورهایی دیگر و...  باید به جایگاهی برسد که به کشور کمک کند.

وزیر کشور گفت: برای این استان سند توسعه و پیشرفت در نظر گرفتیم و با توافقی که با سازمان برنامه و بودجه کشور کردیم  منابع مالی را بر اساس این سند در اختیار خوزستان قرار خواهیم داد.

وی افزود: پشتوانه این سند نقش مشارکت‌های حداکثری است، و همه از جمله شرکتها، سازمان‌ها و... باید به توسعه استان کمک کنند و با یک برنامه جمعی و با سرمایه‌هایی که دارند نقش خود را مشخص و تبیین کند.

مدیریت آب در خوزستان مسئله مهمی است

احمد وحیدی با تاکید بر اقتصاد دریایی در خوزستان، اظهار کرد: جنگ صدام علیه ما یکی از مسائل و تنگای ژئوپولتیکی که با آن روبرو شدیم و میخواست از ان رهایی پیدا کند که اکنون این ظرفیت در اختیار استان است.

وی با اشاره به اهمیت  اقتصاد کشاورزی، و ظرفیت استان در تولید و صادرات خرما، عنوان کرد: باید صنایع تبدیلی را برای کشاورزی و بهره‌وری بیشتر از این بخش ایجاد کرد.

وحیدی اضافه‌کرد: صنایع پایین دستی پتروشیمی بسیار ظرفیت بزرگی است و ارزش افزوده بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: مدیریت آب از موضوعات بسیار مهم در استان است که باید بهره‌وری آب را بالا ببریم با توجه به اینکه یکی از مشکلات ما تبخیر آب است باید بتوانیم آن را بسیار بهرور کنیم.

وحیدی با اشاره به لزوم رونق اقتصاد مرزی با توجه به همسایگی ما با کشور عراق از طریق استانهایی چون بصره و العماره به طوری که هم ما و هم طرف عراقی از ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی افزود: ۱۲۳ نقطه در استان با همکاری سپاه، بنیاد مستضعفان، و... شناسایی شده که باید در قانون برنامه‌ای که بین این دستگاه‌ها تدارک دیده شده است محرومیت‌ها در این مناطق رفع شود.

وزیر کشور گفت: برخی از شهرهای استان باید سیمای آنها عوض شود که شهرداران و شوراها باید در این زمینه به صورت برنامه ریزی شده عمل کنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که شروع آک در زمان آقای خلیلیان بوده و بحث مربوط جمع آوری آبهای سطحی، فاضلاب باید حل شود.

احمد وحیدی تصریح کرد: وجهی که از فروش نفت درخواست شده باید دنبال شود که پشتوانه خوبی برای اتفاقاتی که باید اینجا انجام شود، باشد.

وی به اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و لزوم توسعه آنها، گفت: وجود حرم علی مهزیار، دانیال نبی، در کنار راهیان نور  طرفیت بسیار مهمی برای توسعه صنعت گردشگری است.

وحیدی اظهار کرد: با اینکه استان خوزستان 
قدمگاه و دروازه ورود امام رضا است و دلیل دارد و دلیل آن این است که ائمه این منطقه را دوست دارند بنابراین ذخایر معنوی باید جدی گرفته شود.

وی افزود: مردم خوزستان در دفاع مقدس خودشان را نشان دادن و نیاز به امتحان مجدد ندارند شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم گواه این مساله هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول