اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تزریق 6254 دز واکسن کرونا در شهرستان هلیلان

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: تاکنون ۸۰۹۶ دز واکسن به شهرستان داده شده که ۶۲۵۴ دز را تزریق کرده‌ایم.

تزریق 6254 دز واکسن کرونا در شهرستان هلیلان

فاطمه کریمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا از اسفند ۹۹ آغاز شده است،گفت: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون سیر صعودی دارد و تا پایان شهریور ماه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان را واکسینه می‌کنیم.

وی با بیان گزارش عملکرد ۲۰ ماهه شبکه بهداشت هلیلان در مهار کرونا بیان کرد: از زمان بروز بیماری کرونا تمامی توجهات به سمت درمان در بیمارستان‌ها معطوف شد، اما در حال حاضر پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم و هدف ما این است به جای اینکه بیمار به سمت بیمارستان بیاید، شبکه بهداشت و درمان به سمت بیمار می‌رود تا در مراحل اولیه این بیماری را کنترل و از خیل بستری‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا از آذر ۹۹ به صورت تلفنی، تصریح کرد: این طرح رفته رفته کامل شد و از طریق برقراری تماس با خانوارها اقدام به راهنمایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان کردیم.

کریمی از اجرای طرح بزرگ حاج قاسم سلیمانی جهت غربالگری بیماران کرونایی از ۱۴ آذر ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: در قالب این طرح ۹۵ درصد خانوارها را غربالگری و سفیران سلامت را مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مراجعین به مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت قرمز داریم، لذا با توجه به خیز پنجم بیماری و وضعیت شهرستان‌های همجوار، باید عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را پیش از بیش رعایت کنند تا این وضعیت مهار شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان، یکی از فرصت‌های ایجاد شده در سایه تهدید بیماری کرونا را شناسایی جمعیت گمشده شهرستان دانست و افزود: بسیاری از خانوارها پرونده سلامت در مراکز بهداشت نداشتند و لذا با مراجعه به خانه‌ها این جمعیت گمشده را شناسایی کردیم.

وی تعداد کل موارد بستری مشکوک به کرونا در شهرستان هلیلان طی ۲۰ ماه اخیر را ۴۱ نفر دانست و یادآور شد: از این تعداد ۱۶ نفر با بهبودی مرخص شدند و متاسفانه ۲۵ نفر فوت شدند؛ همچنین ۱۲۷۳ مورد مثبت در مراکز جامع خدمات سلامت داشتیم.

کریمی با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون در این شهرستان افزایشی است افزود: تاکنون ۸۰۹۶  دز واکسن به شهرستان داده شده که ۶۲۵۴ دز را تزریق کردیم؛ البته ۴۶۶۲ نفر دز اول و ۱۵۹۲ نفر دوز دوم را دریافت کردند.

وی در ادامه از واکسینه شدن کامل ۱۲ درصد جمعیت شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار ۲۳ درصد از عشایر شهرستان هستند که افراد بالای ۱۸ سال آن به عنوان جامعه هدف واکسیناسیون شناخته شده‌اند‌.

کریمی واکسیناسیون تجمیعی را نیازمند یاری ادارات و دستگاه‌ها دانست و گفت: پراکندگی جمعیت در شهرستان هلیلان بالا است و لذا باید مکان ثابتی در دهستان‌ها جهت واکسیناسیون اختصاص دهیم و آن را برای تزریق واکسن تجهیز کنیم.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول