اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهرداری نباید هیچ چیز محرمانه داشته باشد / چرخاندن شهر روی کاکل چند سرمایه‌گذار تبعات دارد

عضو شورای شهر تبریز گفت: رسانه ابزاری برای فخر فروشی نیست بلکه به ضروریت در زندگی شهروندان بدل شده است.

شهرداری نباید هیچ چیز محرمانه داشته باشد / چرخاندن شهر روی کاکل چند سرمایه‌گذار تبعات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله رشدی امروز در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه علت تشکیل این جلسات ملموس است، اظهار داشت: بنده با توجه به اینکه همیشه یک عضو از اهالی رسانه بودم همچنین علاقه‌مند به حفظ و ادامه حضور در رسانه دارم، این جلسه را تشکیل دادم تا صحبت‌های اهالی رسانه را بشنوم.

وی افزود: جدایی از رسانه نقص است و باید رسانه به رسمیت شناخته شود.

رشیدی با بیان اینکه رسانه پیوند عمیقی با مردم دارند، ادامه داد: شاید یک روز رسانه تنها یک سرگرمی بود اما امروز رسانه جزو لاینفک زندگی شهروندان شده است و بخشی از زندگی ضروری مردم به‌شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: امروز بعد از یک ماه از استقرار رسمی شورا، این جمع برای شنیدن صحبت‌های اهالی رسانه تشکیل شده است، چراکه امروز قصد شنیدن صحبت خبرنگاران را دارم.

رشیدی یادآور شد: می‌دانم اهالی رسانه دلسوزانه قصد ارتقا و توسعه شهر و گشایش گره.های شهری را دارند. 

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه جنبه‌های رسانه‌ای پشت پرده برای اصحاب رسانه که همیشه در معرض اخبار عمومی هستند، جذابیت بیشتری دارد، گفت: مثلاً در خصوص مترو توقع افکار عمومی است که مسوولان پیگیر و پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه بحث مترو در کمیسیون عمران به شکل خفیفی شکل گرفت، تصریح کرد: تمام مدیران در بخش حمل و نقل دعوت شدند در جلسه، اما مدیران مترو دعوت نشد و علت این امر پیچیدگی موضوعات مرتبط با این حوزه است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه با ورود مستقیم شورا این مورد به صحن کشیده شد تا صرفاً برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی به سوالات پاسخ بدهند.

کسی از من نپرسید چرا آقای رنجبر

وی با اشاره به اینکه در مورد شهردار، منتخب فعلی گزینه ذهنی من بود اما کسی از من نپرسید چرا آقای رنجبر، گفت: یکی از افرادی که مشتاق حضور متنوع کاندیداها بود، من بودم چرا که می‌توانست در تصمیم تاثیر داشته باشد. 

رشیدی با بیان اینکه انتخاب شهردار در حرکتی ارزشمند علنی انجام شد، متذکر شد: اینکه من به آقای رنجبر رای دادم، دلیل نمی‌شود که من در انتقاد از مشکلات احتمالی تعلل و یا تعارفی داشته باشم.
 
وی با بیان‌ اینکه در حوزه شهر چندین سر فصل وجود داشت که از همه خواسته بودیم برنامه ارائه کنند، بیان داشت: برای من نیروی انسانی موضوع مهمی است، سازمانی که نیروهای آن همیشه در اصطکاک هستند، چگونه می‌تواند اقدامات مثبتی انجام دهد.

بسیاری از مدیران امروز به‌جای اقدامات عمرانی در مسیر حوزه خود، حرف از دادن حقوق می‌زنند

رشیدی اذعان داشت: بسیاری از مدیران امروز به‌جای اقدامات عمرانی در مسیر حوزه خود، حرف از دادن حقوق می‌زنند و پرداخت آن را اقدامی بسیار افتخار برانگیز در این شرایط می‌دانند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیروها توسط افراد خاص وارد شده‌اند غیر قابل انکار است، افزود: بسیاری از افراد با توجه به شرایط موجود به شهرداری نیرو وارد کرده‌اند تا در زمان مقتضی استفاده کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی برنامه و پیشنهاد شفاف‌سازی وضع موجود را داشتم، ابراز کرد: در جلسات غیر علنی رسمی تاکید داشتم که جلسات رسمی و علنی شود، چرا که معتقد بودم که تصمیمات گرفته شده در آینده نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: اولین کار فوری انسداد موقت ورود نیرو با هر بهانه و قراردادی بود تا وضعیت فعلی به شرایط ثبات برسد.

رشیدی با اشاره به اینکه از شهرداری و شهردار منتخب خواستار لایحه ساماندهی نیروی انسانی هستیم، ادامه داد: اینکه من بگویم چه کسی مدیر شود چه کسی نشود از حیطه وظایف شورا خارج است  چرا که ما فقط شهردار را می‌شناسیم. 

وی خاطرنشان کرد: ورود نیرو از طریق آزمون یکی از اقدامات اصلی است و این امر خاطره خوبی در اذعان ایجاد کرده است.

رشیدی با بیان اینکه  وقتی وارد حوزه قدرت که می‌شویم کلیشه های حوزه قدرت داریم، گفت: گزاره‌هایی ابداع شده مانند اینکه می‌گوییم هر کس وارد حوزه قدرت شد، فاسد شد.

این عضو شورا ادامه داد: ما می‌گوییم که سنت دیرین نبوی و علوی باشد و ما این موارد را مدام تکرار کنیم و بزرگترین اتفاقات تاریخی و سیاسی را رقم بزنیم و بعد از سیاست بد بگوییم. 

وی با بیان‌ اینکه می‌خواستیم نفر منتخب نهایتاً برای احراز هویت به تهران ارسال شود، گفت: آنچه شاهد بودیم رایزنی‌هایی جهت تائید و عدم تائید کاندیداها صورت گرفت.

رشیدی با بیان‌ اینکه اگر من رای به کاندیدایی نمی‌دهم مشکل شخصی ندارم و تنها این فرد اولویت‌ها و ویژگی‌های مد نظر من برای شهردار شدن را ندارد ولا غیر بیان داشت: دلیل اینکه در جلسه آخر کمی تند و عاطفی شدم، نمی‌خواستم بدعت‌گذاری شود که اگر روند جلسه به نفع ما نبود، در روند جلسه اختلال ایجاد کنیم.

 وی با بیان اینکه آقای سلیمانی انتخاب من نبود اما اینکه یکی از افرادی بودم که بیشترین ارتباط را با آقای سلیمانی داشتم و در مدت سرپرستی ایشان حتی رکورد حفاری مترو زده شد و حقوق کارکنان در زمان مقتضی پرداخت شد که باید بیان شود.

او ادامه داد: خوشبختانه کسی زمان زیادی برای گفت‌وگو و تغییر رای من را نداشت.

تغییر مدیران تنها حق آقای شهردار است / رنجبر اهل قلع و قمع نیست

وی با بیان اینکه تغییر مدیران تنها حق آقای شهردار است و اگر من لیست بدهم عین دنائت و رذالت است، تصریح کرد: این بدعتی است که مد شده تا لایه‌های چهارم مدیریت انتخاب می‌کنیم.

رشیدی با اشاره به خصوصیات شهردار منتخب تبریز، یادآور شد: تا آنجا که می‌دانم، آقای رنجبر اهل قلع قمع نیست و به مجموعه شهرداری آشناست و اعتماد دارد.

وی با بیان اینکه مدیر بالاسری مهم است، اگر بودن و نبودن مدیر مد نظر باشد اول باید نفر بالایی شناخته شود تا بعد به لایه بعدی برسیم.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: تصور می‌کنم آقای رنجبر حتی افراد چموش را نیز به کار بکشند.

عدالت‌خواهی باند و کلونی افراد خاص نیست
 
 وی با بیان‌ اینکه باید کمی‌ واقع‌بین باشیم، چطور می‌شود که کسی عدالت‌خواه نباشد، گفت: عدالت‌خواهی باند و کلونی افراد خاص نیست و همه باید عدالت خواه باشیم و هیچ تشکل واحدی هم ندارد که اسم حزب داشته باشد.

رشیدی متذکر شد: من آرزو دارم رقابت بین عدالت‌خواه‌ها اتفاق بیفتد و اصل بدنه عدالت‌خواهان باشد تا بین این افراد، افراد با برنامه‌تر انتخاب شود. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد جذب نیرو در شهرداری گفت: در خصوص نیروی انسانی بنده نفر وارد نکردم.

رشیدی با بیان اینکه شهرداری سازمان خدماتی است، گفت: موضوعات مربوط به شهر است و هیچ محرمانگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد خزانه واحد توسط وزارت کشور ابلاغ شده است، بیان داشت: برخی شهرداری‌ها به این سمت رفته است اما یکپارچگی درآمد و هزینه‌ها هنوز ایجاد نشده است.

وی افزود: نامگذاری تبریز ۱۴۰۰ سال تاریخی فرهنگی با صد میلیارد بودجه در چند ردیف بوده و اطلاعی از میزان جذب بودجه ندارم.
 
این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در خصوص آسفالت با توجه به راه‌اندازی دومین کارخانه آسفالت، ایرادات کیفی موجود را به عنوان مطالبه اصحاب رسانه باید پیگیر شد‌، افزود: موضوع آسفالت از جمله انتظارات شهروندان است که باید کیفیت آن ارتقا یابد.

وی با اشاره به ائتلاف داد شهر گفت: من خروجی این ائتلاف و عضو این جمع بودم ما را به عنوان منتخب ائتلاف داد شهر زیر ذره بین بگیرید و ببینید ما در نتیجه سوالات شما چه پاسخ‌هایی ارائه می‌کنیم و در این بین توضیحات بهانه‌جویانه را نپذیرید.

رشیدی با بیان اینکه بنده امیدوارم به‌زودی شفافیت در خصوص اقدامات شهرداری و به خصوص در حوزه نیروی انسانی اتفاق بیفتد، اضافه کرد: باید شهروندان بدانند که مقرر است در شهر چه اتفاقاتی بیفتد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، یکی از وظایف شورا توجه به سرمایه‌گذاری است، توضیح داد: از سرمایه منظور مردمی‌سازی سرمایه است و قصد داریم که سرمایه‌های عمومی وارد بازار شود نه اینکه سرمایه‌های چند نفر.

 چرخاندن شهر روی کاکل چند نفر سرمایه‌دار تبعات اقتصادی اجتماعی و بسیاری تبعات دیگر دارد

رشیدی افزود: چرخاندن شهر روی کاکل چند نفر سرمایه‌دار تبعات اقتصادی اجتماعی و بسیاری تبعات دیگر دارد.

وی ادامه داد: سرمایه‌دار بزرگ وقتی درخواست خود را تائید شده نبیند، سرمایه خود را بیرون کشیده و زیر پای شهر را خالی می‌کند.

رشیدی با بیان اینکه سرمایه‌دار باید براساس اولویت‌های اساسی شهر و برنامه‌های شهرداری اقدام کند، گفت: به‌نظر می‌رسد آقای رنجبر با توجه به ارتباطات در زمینه سرمایه‌گذاری به این نوع سرمایه‌گذاری معتقد است.

 جابه‌جایی برون شهری آفت جدید است

 وی با اشاره به مشکلات حاشیه‌نشینی در تبریز افزود: در زمینه جراحی حاشیه‌نشینی ما قائل به روش ترکیبی هستیم و بحث جابه‌جایی مناطق پر خطر که لکه‌گذاری شده است.

رشیدی با بیان اینکه جابه‌جایی برون شهری آفت جدید است، ادامه داد: جذب درون شهری پیشنهاد ماست.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ۲ ظرفیت داریم در زمینه حاشیه‌نشینی گفت: بافت فرسوده که از مطالبات جدی ما از دولت است که هیچ اقدامی در زمینه باز آفرینی بافت فرسوده شهری انجام نشده است و  موضوع بعد تعریف کاربری‌های جدید برای ایجاد ارزش افزوده است.

رشیدی ادامه داد: مثلاً با ایجاد برخی تغییرات موجب افزایش ارزش ملکی شود تا افراد با ترکیب سرمایه‌های خود در زمینه افزایش کیفیت املاک و بهسازی در آنها اقدام کنند.

وی افزود: همچنین شهرداری زمین‌هایی دارد که می‌تواند در این زمینه استفاده کند.

انتهای پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول