اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی: بزودی شاهد انقلاب اسرا در زندان‌های اسرائیلی خواهیم بود

مدیر بخش مطالعات و مستندات مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت که اگر شکنجه گروهی اسرا در زندانهای صهیونیست ادامه یابد باید منتظر انقلابی در این زندانها بود.

مسئول فلسطینی: بزودی شاهد انقلاب اسرا در زندان‌های اسرائیلی خواهیم بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالناصر فروانه» مدیر بخش مطالعات و مستندات مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت که زندانهای صهیونیست، شاهد مرحله خطرناکی از سرکوب و آسیب زدن به اسرا است.

فروانه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عملیات انتقال اسرا در زندانهای اسرائیلی افزایش یافته و این بخشی از حمله وحشیانه علیه آنان است؛ زیرا صهیونیست‌ها قصد دارند نوعی تشتت و بی‌ثباتی بین اسرای فلسطینی به ویژه اسرای جهاد اسلامی ایجاد کنند.

وی تأکید کرد، این اقدامات صهیونیست‌ها در راستای انتقام‌گیری از اسرا و مجازات جمعی آنان بویژه اسرای جهاد اسلامی است؛ به نحوی که اسرای این جنبش به زندان‌های انفرادی منتقل شدند تا تحت فشار باشند و از آنان انتقام‌گیری شود.

این مسئول فلسطینی خبر داد، صهیونیست‌ها حتی برخی از اسرای جهاد را فراخواندند تا بتوانند از آنان اطلاعاتی درباره اسرای فراری به دست آورند و این روند همچنان ادامه دارد.

فروانه خاطر نشان کرد، پس از بسیج عمومی اسرا، آتش در زندانهای صهیونیست افتاد؛ به نحوی که اسرا یک اتاق را در زنان اسرائیلی «ریمون» به آتش کشیدند.

وی هشدار داد که زندانها همچنان آتش خواهند گرفت و «اسرا دست بسته نخواهند بود. [فلسطینیان حاضر در] خارج [از زندان] نیز آنان را تنها نخواهد گذاشت و به مسئولان زندان اجازه نخواهد داد که به آنان زورگویی کنند».

این مسئول فلسطینی هشدار داد که «وضعیت زندانها در آستانه انفجار قرار دارد و احتمالا به انقلاب اسرا علیه زندانبانان صهیونیست بدل خواهد شد. لذا اسرائیل مسئول افزایش تنش و وضعیت موجود است».

فروانه تصریح کرد، وضعیت متشنج و شعله‌ور زندانهای اسرائیلی ادامه خواهد یافت و چه بسا در روزهای آتی بر شدت آن افزوده شود. این مسئله معلول ذهنیت انتقامگیرانه سران رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه سرکوب در زندانهای صهیونیستی به سطح حمله وحشیانه و جنگ مستقیم و دیوانه‌وار علیه اسرا و مسئله فلسطین رسیده است، تأکید کرد: «مسئولان زندانهای اسرائیلی از شکست خود در برابر اسرای زندان جلبوع درس نگرفته و نخواهند گرفت. لذا در تلاش هستند که از اسرای در بند، انتقامگیری کنند».

وی در پایان هشدار داد که این مسئله باعث «انفجار وحشتناک اوضاع خواهد شد که احتمالا واکنش اسرا، محدود به اقدامات فردی علیه مسئولان زندان نخواهد بود و باعث خیزش و انقلاب گروهی علیه آنان خواهد شد».

این در حالی است که بعد از ظهر امروز و پس از درگیری شدید میان اسرای فلسطینی و مأموران رژیم صهیونیستی در زندان «رامون» در جنوب فلسطین اشغالی، اسرا سلول هفت این زندان را به آتش کشیدند.

در حالیکه مأموران صهیونیستی قصد ورود به سلول‌ها را داشتند با اسرای فلسطینی درگیر شدند و در این میان یکی از اسرای وابسته به جنبش جهاد اسلامی در اعتراض به این اقدام، سلول شماره هفت را به آتش کشید و آتش به سرعت به اتاق‌های دیگر سرایت کرد.

روز گذشته اسرای فلسطینی در زندان نقب در واکنش به اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی علیه خود هفت سلول در بند ششم این زندان را به آتش کشیدند. پس از آن اسرای زندان «رامون» نیز چند سلول را در بند چهارم و پنجم آتش زدند.

انجمن اسرای «واعد» در این خصوص خبر داده است که اسرای تمام زندان‌های فلسطین اشغالی تصمیم گرفته‌اند به هیچ دستورالعملی در خصوص انتقال و متفرق کردنشان عمل نکنند و به هر قیمتی که شده، در برابر اقدامات نیروهای امنیتی بایستند.

اقدامات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آن علیه اسرای فلسطینی صورت می‌گیرد که روز دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند از زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند و پس از صهیونیست‌ها تصمیم گرفتند که اسرای زندان‌ها را برای ممانعت از فرار، جابه‌جا کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول